Re: interco (www.bis.pl)

Autor: Mariusz Krukowski (hate-spam_at_it.pl)
Data: Fri 10 Jan 2003 - 16:32:17 MET

wer wrote:

> Ogolnie mam zle doswiadczenia z radiami, jesli to jest jedyna mozliwosc
> to trudno, ale ja bede juz z daleka omijal wszelkie technologie radiowe.
> Niestety albo firmy nie potrafia tego robic, albo sprzet jest kiepski,
> albo jedno i drugie. Korzystalem juz z 3 laczy radiowych, roznych
> providerow. Za kazdym razem byly klopoty. Ostatnio bylo to lacze sferii,
> myslalem, ze sie pochlastam. Niby parametry lacza jak SDI, ale modem
> (LG) resetowal sie czasem co sekunda. Lacze sferii mialem tymczasowo,
> wiec nie chcialo mi sie bawic w sprawdzanie jaka sekwencja bajtow
> [...]

To o czym piszesz, to w wielu przypadkach choroby wieku dziecięcego.
Technologia dostępu radiowego nie jest obecna na rynku tak długo jak
modemy pracujące na miedzi czy światłowodach. Software (a czasem
hardware) zawiera więc więcej błędów. Na szczęście stopniowo się to
zmienia. Poza tym, złą sławę łącza radiowe zdobyły w okresie, gdy
stosowano nadajniki w paśmie 2,4GHz. Samo w sobie nie jest to problemem,
dopóki obok ktoś inny nie dowiesi obok anteny dla tego samego pasma - a
to w dużych miastach zdarzało się często. W tej chwili wielu operatorów
przeszło już jednak na dedykowane częstotliwości.

Z drugiej strony, w polskich realiach nie ma specjalnego wyboru - chyba
że ktoś zdecyduje się na lokalnego operatora telefonicznego lub
telewizję kablową. ISP obsługujący budynki mają zresztą podobny wybór.
Tyle że tu zwykle wchodzi w grę łącze radiowe punkt-punkt; droższe ale
dające znaczne lepszą jakość niż punkt-wielopunkt.