Re: bazy whois

Autor: Pawel Stradowski (pawels_at_m-net.arbornet.org.remove.org)
Data: Tue 07 Jan 2003 - 16:40:10 MET

Użytkownik Bartosz Maruszewski napisał:
> Witam.
>
> Czy jest jakas pewna metoda otrzymania numeru AS dla danego IP?
> Najlepiej dla kazdego z mozliwych.

Spróbuj tak whois -h whois.ripe.net -T route -s ALL adres.ip
piszę z pamięci, więc mogłem się kropnąc, więcej info znajdziesz na
http://ripe.net. Aha - whois powinien być z RIPE

> Ha! Dla zakresow sieci klasy A i C pokazuje ladnie z whois.arin.net
> pelny wpis a dla sieci klasy B -- nie. Dlaczego? I jak uzyskac numer AS
> jesli IP jest w zakresie sieci klasy B?

IMHO klasy nie mają obecnie znaczenia, być może wyszły jakieś zaszłości
historyczne - klasy A były nadawane przez ARIN.

--
Paweł Stradowski