Re: NEO+ raz jeszcze

Autor: maciek kanski (kanski_at_N0SPAM123.ant.pl)
Data: Mon 23 Dec 2002 - 19:36:54 MET

> Rownie dobrze moglbys napisac ze masz prawo do czesci majatku
> Microsoftu - bo tak naprawde to przeciez wszyskie wydatki
> Microsoftu pokrywaja jego klienci - oni za wszystko placa, oni
> daja srodki na surowce, rozwoj, zyski Billa i akcjonariuszy.
> Blad w mysleniu spowodowany przez RPL.
> Takie myslenie mozna rozszerzyc i wtedy wszystko jest Nasze
> a wiec wszystko powinnismy dostac za darmo bo jest Nasze co
> jest juz klasycznym obledem.
> Z socjalistycznym zakladem pracy zbudowanym przed rokiem
> 1989 laczy nas tylko umowa o pracy i pensja - i nic wiecej !!!!!
> [...]

Ciągle widzę różnicę: Microsoft zaczynał od zera, podobnie jak inni
providerzy natomiast TPSA w 1990 posiadała ogromną ilość klientów,
ogromną budowaną latami infrastrukturę - nie zawdzięczała tego sama
sobie tylko temu, że to właśnie PRL wychodował takie monstrum. Obywatel
jak chciał mieć telefon to nie miał wyboru - szedł do Urzędu
Telekomunikacji. A nagle z dnia na dzień Urząd Telekomunikacji stał się
prywatnę firmą która nagle posiadała parę milionów klientów. Microsoft
zaczynał od zera i nie rozumiem twojego porównania.

Zresztą jakoś Niemcy nie mieli oporów przed tym aby uchwalić, że to
abonent decyduje o tym z czyich usług telekomunikacyjnych korzysta.
Właściciel kabla, w szczególności odcinka "ostatniej mili" (odpowiednik
naszej telekomuny) nie miał nic do gadania i po cenach urzędowych
wydzierżawia ten kawałek miedzi.
A obecnie TPSA już nie zestawia łącz dzierżawionych. W/g regulaminu
powinna to robić, jednak trwa strajk włoski i faktycznie łącza zestawić
się nie da.
Każda firma która wchodzi na rynek musi walczyć o klienta - a TPSA
zaczynała od tego, że miała 100% rynku w swoich łapach. I dlatego mamy
najwyższe ceny za rozmowy telefoniczne i za internet płacimy więcej niż
"biedni" amerykanie.

A jeżeli to ma jakieś znaczenie to samodzielnie zacząłem myśleć na
poważniejsze tematy dopiero po '89 - domyślam się jednak że należysz do
ludzi, którzy odmienne poglądy powiązują z negatywnym wpływem PRLu
(nawet za 100lat tak będzie;-).... mniejsza o to jak sobie tłumaczysz
występowanie odmiennych poglądów, dla mnie jest utrapieniem to, że taki
monopol po PRLu ciągle istnieje a mógł np. zostać podzielony na szereg
małych spółek. Jeżeli rozdzielono Pocztę i Telekomunikację, to można też
było pójśc za ciosem i wydzielić operatorów lokalnych, międzystrefowych
itd. itp. A każdemu mieszkańcowi zapewnić swobodę w wyborze
dostarczyciela usługi końcowej, tak jak to mają od ponad 10lat
mieszkańcy byłego NRD.

Pozdrawiam

P.S. Podobno odpowiednia ustawa jest już w drodze, ale w/g Transparency
International w Polsce za odpowiednią sumkę można zablokować cały proces
legislacyjny, a TPSA dysponuje ogromnym majątkiem jak wiemy. Niestety
jestem pesymistą.....