Re: "Ta neostrada to wielki niewypal"

Autor: maciek kanski (kanski_at_N0SPAM123.ant.pl)
Data: Sat 07 Dec 2002 - 13:10:23 MET

On 12/07/2002 08:01 AM, Marek Gutkowski wrote:

> Tia. Uważam zresztą, że zmuszanie mnie do takich hackerstw jest
> świństwem. Dajcie ludziom firewalla za darmo, to popsują Internet. A
> potem na mnie najeżdżają, jak piszę na pcols, że blokowanie ICMP to
> lamerstwo. Przykład pierwszy z brzegu: www.pkp.com.pl. Nie lubią
> fragmentacji pakietów. Po prostu jej nie lubią.
Ale o jakie pakiety ICMP Ci chodzi? Chyba nie o (3,4) "frag needed" bo
to windows w ten sposób odkrywa MTU a ruter na linuxie już zna MTU i nie
musi go odkrywać. Jakie zatem ICMP są potrzebne twoim zdaniem?

Ja miałem problemy z działaniem usługi DSL+ - otrzymywałem tylko
pierwszt pakiet a potem pakiety (11,1) "TTL=0 during reassembly" co nie
przyczyniło się do rozwiązania problemu z mojej strony, ale pomogło
chłopakom z TPSA w ustawieniu jakiegoś rutera.
A www.pkp.com.pl jak dla mnie działa - ściąga mi pliki większe od 1500B
więc raczej poprawnie przeprowadza tę fragmentację. Zresztą jeżeli nie
oni to jakiś ruter szkieletowy ją zrobi i do klienta dotrze poprawnie
zdefragmentowany pakiecik (tak mi się wydaje)

Pozdrawiam