Re: a moze inaczej? (p2p)

Autor: Tomasz 'BloodMan' Tomkowiak (BloodMan_at_trzcianka.one.pl)
Data: Sun 03 Nov 2002 - 09:33:21 MET

Cóż, Sat, 2 Nov 2002 21:53:14 +0000 (UTC)
Alex D. B. <agiees_at_poczta.onet.pl> pisze:

> OK, firma placi za lacze, firma ma takie ządania - ma prawo.
> 2. Kupuje od prowajdera lacze do domu. PSIM OBOWIAZKIEM prowajdera
> (dokladnie - admina) jest zadbac o to, zebym dostal to, za co place. Jak
> chce ssac kazza, dc, winmx i co tam jeszcze , to MAM TAKIE PRAWO. Place za
> lacze, i mam prawo je uzywac. Admin ma prawo dbac o to, zebym dostal tyle,
> ile place. place za 128, mam dostac 128.

No i mają. Od 10 do 100mbit.

> Wiec gdzie problem? Ano w tym, ze tzw prowajderzy sprzedaja biedynym
> klientom te sama przepustowosc 50 razy. tzn maja jakies smutne 0,5M, i np
> 100 klientow ktorym obiecuja 128.

To z providerami. Nie zapominaj także, iż użytkownicy często bardzo dobrze
wiedzą jakie łącze ma provider i ile jest osób. Więc? Więc matematyka
z poziomu 3 klasy szkoły podstawowej pozwala wyliczyć na ile mogą liczyć.

> PS. dobrze zrobione rownowazenie ruchu sprawdza sie nawet z kaza -
> sprawdzone.

O. To ciekawe. 115200/5 = 23040. Dla typowego lanu na SDI, userzy będą
Ci *bardzo* wdzięczni za taki pomysł zrównowarzenia ruchu...

> PS1. Ja wcale nie popieram szczegolnie systemow p2p, ale panowie, bez
> przesady.
> moze po prostu zostawicie userom tylko icmp? albo localhost?
> wtedy na pewno nie bedzie sie zatykac....

Nie przesadzaj. Wycinasz ładnie porty, puszczasz standardowe, gry,
chaty, etc. W zamian robisz pięknego squida (80 wycinasz),
spędzasz pół nocy na dopisywaniu linków do listy (zaczynasz od "onetów",
puszczasz wgeta (z tymi linkami) przez squida (coby sie cache robił) -
rano userom nie działają "Kazy" i DCC CHAT na ircu, a reszta śmiga
jak szalone. Wypróbowane do bólu. 1 (słownie: jeden) user kręcił nosem,
reszta z tego co wiem jest bardzo zadowolona i mile zaskoczona
szybkością z jaką działa internet. Skarg nie ma.

No niestety, ale chyba przeceniasz potrzeby userów w lanach...

--
Tomasz 'BloodMan' Tomkowiak <bloodman_at_trzcianka.one.pl>
[RLU:146065, GG:3218485, IA:3647017539, #amypl tkdMass]