Re: Airspan

Autor: Leszek Olszewski (rewt_at_f2virt.onet.pl)
Data: Tue 15 Oct 2002 - 20:03:15 MET DST

In article <aohim6$jqs$1_at_news.onet.pl>, hesitate_at_WytnijTO.o2.pl says...
> Joker <muszyn3_at_poczta.onet.pl> nastukal:

> Dzis znow zaczalem ich meczyc. Maja jutro sprawdzic dokladnie ( bylem duzo
> bardziej uparty), w razie czego przelaczyc na inna polke. Sam juz nie wiem u
> kogo interweniowac.
> Od razu pytanie do Grupy - czy przepustowosc ma wplyw na wysokosc pingu? Bo
> BOK mi tak cos opowiada, a jakos nie chce mi sie w to wierzyc..(no ale
> ionformatykiem nie jestem ;)
> Z tego co sie dowiedzialem ( nie jestem pewien tych opinii), w systemach
> tego typu ping powinien osiagac poziom <100ms.
> [...]

Witam,

Opis problemu wyglada jak typowy dla protokolu 802.11b 'hidden node
problem'. Do tej pory sadzilem ze Airspan robi sprzet ze swoim wlasnym
protokolem dostepu do medium radiowego, ktory nie ma tego typu klopotow,
jednak teraz zaczynam powatpiewac.

Problem ten jest uwarunkowany tym, ze gdy np. 20 uzytkownikow stacji
bazowej zaczyna na raz do niej transmitowac pojawiaja sie kolizje, ktore
wraz ze wzrostem liczby uzytkownikow rosna lawinowo. Efekt jest wlasnie
taki, ze przez kolizje i powtorzenie przesylania pakietow losowo wzrasta
ping, do bardzo duzych wartosci przy znacznym obciazeniu sieci.

Ale Airspan to chyba zbyt powazna firma zeby robic takie bledy w swoim
sprzecie i sofcie...

Pzdr,
Leszek

--