Re: Czy Neostrady zapchaja Polpak ?

Autor: Marek Moskal (moskit_at_irc.p-l)
Data: Mon 30 Sep 2002 - 09:39:49 MET DST

 napisal(a) [28 Sep 2002]:

> Przeciez jak wszyscy beda wszsytko sciagac, to duza czesc zasobow
> bedzie u ludzi z Neo+, a oni jak to beda udostepniac, to juz inni nie
> beda sciagac od nich 512kbps, tylko 128kbps. Jesli wszystko mialoby
> byc ciagniete z predkoscia 512kbps to musialoby isc od ludzi z czyms
> innym niz Neo+

Zgadza sie, ruch raczej nie bedzie sie zamykal w obrebie samej Neostrady.
Jednak zeby sie zapchalo lacze, wystarczy ruch w jednym kierunku...
Wyobraz sobie, ze w jednym miejscu ludzie udostepniaja zasoby, w drugim
tylko sciagaja. Jeden "sciagacz" jednoczesnie korzysta z czterech
"udostepniaczy", wysycajac w ten sposob lacze, mimo ze w jednym kierunku
;) Czyli mozna zapchac :)

Wszystko oczywiscie zalezy od rozlozenia zasobow i planowania laczy.

> Wiec w pierwszej kolejnosci moga sie zatkac wyjscia TPSA na swiat.

Albo takze lacza miedzywezlowe, w zaleznosci od rozlozenia ruchu.

> Wedlug mnie szkielet TPSA nie jest zagrozony, ale moge sie mylic
> w oszacowaniach.

Szczerze mowiac bez konkretnych danych ciezko robic oszacowania. To co sie
wydaje "na zdrowy rozum" nie zawsze takie jest :-/

> Tak zupelnie na marginesie: normalnosc to pojecie czysto wzgledne,
> bynajmniej nie znaczace "taki jak wiekszosc". Dla kazdego cos innego
> moze byc normalne. Ale to juz NTG.

Kwestia definicji, masz racje ze jest to wzgledne.

--
					(moskit_at_irc.pl)