Re: revDNS dla SDI

Autor: Lukasz Trabinski (lukasz_at_lt.wsisiz.edu.pl)
Data: Thu 26 Sep 2002 - 21:39:02 MET DST

marekmSPAM_at_amelek.gda.pl wrote:
> [...]

Myślę, że są małe szanse na zmianę polityki dotyczącej revDNS dla klientów
SDI.
  Po pierwsze, ktoś w tpnet musiałby się tym stale zajmować[1], podejrzewam,
że chętnych na zmianę byłoby bardzo dużo.
  Po drugie zmiana wprowadziłaby pewien choas w siecie, w tej chwili na
przykład, będąc administratorem serwera NEWS w dosyć prosty sposób można
ustawlić politykę dostępu dla użytkowników SDI. Oczywiście politykę dostępu
można prowadzić również na podstawie numerów IP, ale jak wiadomo te się
zmieniają, przybywają nowe itp. - nie każdy ma czas i ochotę na śledzenie tych
zmian, latwiej jest przyjąć, że to co pochodzi z innego niż znany numer IP lub
nazwa domeny, jest wysyłane na /dev/drzewo.
   Po trzecie, skąd pewność, że inni providerzy nie zaczną blokować dostępu
na podstawie numerów IP wyciągniętch z RIPE, wtedy inna nazwa revDNS na
niewiele ci się zda.
   Po czwarte, nie sądze aby TPSA zmieniła politykę w usłudze, z której jak
wiadomo powoli próbuje się wycofać.

Moja propozycja jest taka, abyś w miarę swoich możliwości załatwił sobie u
znajomego admina lub u kogoś kto zna admina :) "Smart relaying"
poczty, lub nawet jakiś tunel. (wadą tunelu jest strata prędkości, w związku z
narzutem na dodatkowe nagłówki IP). Byc może, któryś ISP sprzedaje taką usługę
za niewielką opłatę?
Ów post piszę również z SDI, ale jak widać w nagłówku, nic na to nie
wskazuje. :)

[1] Można napisać automat, ale to też ktoś musi zrobić :)

--
*[ Łukasz Trąbiński ]*
SysAdmin @wsisiz.edu.pl