Problem...

Autor: Skrzypas (skrzypas_at_poczta.onet.pl)
Data: Sun 22 Sep 2002 - 14:41:08 MET DST

Witam.

MAm nadzieje, że pisze to na dobra grupę - potzrebne mi pewne info.
Otóż - jestem sobie "szczęśliwym" userem jeden z sieci osiedlowej. Na umowie
mam łącze 10 mb , oczywiscie dzielone na kilkudziesięciu uzytkowników. Od
około pół roku praktycznie zawsze, codziennie są olbrzymie straty pakietów i
potwornie duże pingi na swiat. Wygląda to mniej więcej tak:

----------------------------------
| %Loss | IP Address | ms |
----------------------------------
| | 217.97.174.71 | |
| 70 | 195.116.90.225 | 3559 |
| 100 | ?195.116.90.65 | |
| 90 | 194.204.160.25 | 1667 |
| 70 | 195.205.0.197 | 3843 |
| 80 | 194.204.175.153 | 3731 |
| 90 | 194.204.175.102 | 2154 |
| 60 | 195.205.0.14 | 4134 |
| 100 | ?195.164.16.77 | |
| 90 | 195.187.254.26 | 3761 |
| 70 | 195.187.253.242 | 3842 |
| 70 | 213.241.1.9 | 3719 |
| 80 | 213.241.0.250 | 4172 |
| | 213.241.3.150 | 710 |
----------------------------------
Roundtrip time to 213.241.3.150, average = 710ms, min = 222ms, max =
1233ms -- 2002-9-21 22:28:19

Jednak kiedy zapinguje do wczesnijeszego hosta w powyższej tabeli sytuacja
wyglada tak:

---------------------------------
| %Loss | IP Address | ms |
---------------------------------
| | 217.97.174.71 | |
| 70 | 195.116.90.225 | 809 |
| 100 | ?195.116.90.65 | |
| 60 | 194.204.160.25 | 1708 |
| | 195.205.0.197 | 519 |
---------------------------------
Roundtrip time to 195.205.0.197, average = 519ms, min = 22ms, max = 788ms --
2002-9-21 22:29:47

Wygląda na to że głównie wszytkie straty i opóźnienia są na pierwszym skoku
195.116.90.225.

Od pół roku zgąłszam to swojemu adminowi, cały czas słysze że robia,
poprawiają, zmieniają hyuby itp. Ostatnio usłyszałem że wina jest po stronie
kabla łączącego moje osiedle z brama. Podobno tepsa wymieniła tebn kabel,
jednak ja poprawy w działaniu ąłcza nie zauważyłem.

Bardzo proszę o wyjaśneinie mi - co może powodować taką sytuajcę. CZy to
jest najzwyklejsze zapchanie sieci? Czy coś z tym można zrobić? No i co
myślićie o tym? No i co ja moge zrobić najlpeszego w takie sytuacji?
Przepraszam za długiego posta - ale po pół roku walki z nieuczciwym ISP mam
dosyc. Ostatnio , gdy wysłąłem do nich majla z ządaniem potwoierdzenia
przeczytania, dostałem zwrot - skasowano bez czytania.

Pozdrawiam
Zdesperowany Skrzypas