Re: lacza polpaka dla sieci osiedlowej

Autor: Adam Szendzielorz (adam_at_NOSPAM.konta.pl)
Data: Fri 20 Sep 2002 - 09:40:30 MET DST

Witam,

> natomiast w ostatnich dniach pojawila sie okazja przejecia dwoch starych
> lacz FR polpaka po pewnej firmie : 256K z cir=8K i 512K bez ciru ;
> wedlug osoby z tej firmy aktualne miesieczne oplaty wynosza odpowiednio
> okolo 1500 i 1650; wg zapewnien tej osoby wezel dostepowy nie jest zbyt
> obciazony i transfer do szkieletu jest bardzo dobry (prawie zawsze max
> eira);

Czyli w sumie ponad 3k - wiecej niz abonament miesieczny za nowe lacze
2Mbit (3 razy szybsze) - ok 2,9k (2Mbit z niestety wymuszonym CIRem
64kbit).

> przy porownaniu tych cen z obecnym cennikiem polpaka pierwsze lacze jest
> troche drozsze a drugie tansze (biorac pod uwage tylko eir - teoretycznie
> skoro i tak prawie zawsze jest max eira to wielkosc ciru nie gra roli, a
jak
> sie to ma w praktyce?);

Zalezy w jakim rejonie - u mnie (woj. slaskie) zawsze dziala z predkoscia
EIR.

> jak oceniacie atrakcyjnosc tej okazji? warto z niej skorzystac?

Atrakcyjnosc zerowa, biorac pod uwage.. o tym za chwile ;)

> jakie sa warunki przejmowania lacz? (jest rowniez mozliwosc zeby platnik
> zostal ten sam, warto sie tak dogadac?);

Z tego co sie orientuje to przeniesienie lacza to 60 czy 80% instalacji
nowego
lacza.

> a jak jet ze zmianami parametrow starych lacz? mozna je jeszcze
> modyfikowac czy juz musza zostac jakie sa?

To 'stare' polpaki - na 95% TPSA nie bedzie chciala ich modyfikowac.
A dlaczego to marny interes - bo do konca roku mozecie dostac
wypowiedzenie i rozwiazanie umowy lub propozycje zawarcia nowej
umowy na 'nowego' polpaka, niestety razem z faktura na tyle, ile
wynosi instalacja nowego (nowych) lacza.

> czy ktos ze swojego doswiadczenia moze doradzic jakie opcje z
> oferty polpaka sa optymalne dla sieci na ok 30 kompow a jakie
> dla kawiarenki z 10 stanowiskami?

Z rozsadnym zarzadzaniem (QoS, kolejkowanie pakietow) to na siec
wzialbym DSLa (bo mozna go legalnie rozdzielac poza lokal), a do
kawiarenki neo+ (bo tansza).
pozdr.

--
 Adam Szendzielorz, adam [@] konta.pl, tel/SMS: 0609 234 006