Re: lacza polpaka dla sieci osiedlowej

Autor: Grzegorz.Janoszka_at_f2virt.onet.pl
Data: Thu 19 Sep 2002 - 15:52:40 MET DST

On Thu, 19 Sep 2002 10:42:06 +0000 (UTC) I had a dream that someb <someb_at_poczta.onet.pl> wrote:
>w niewielkim miescie wraz z kilkoma osobami zamierzamy podlaczyc stalym
>laczem mala siec osiedlowa (a w dalszej perspektywie myslimy o malej
>kawiarence osiedlowej); od niedawna zaczelismy interesowac sie mozliwosciami
>podlaczenia i oczywiscie do wyboru jest tylko tpsa; na nowe lacze podobno
>trzeba czekac ok 6 miesiecy (podobno bo jeszcze nie kontaktowalismy sie z
>tpsa);

To się skontaktuj. "Podobno" w Ameryce ludzie chodzą na głowie :)

> [...]
>lacz FR polpaka po pewnej firmie : 256K z cir=8K i 512K bez ciru ;
>wedlug osoby z tej firmy aktualne miesieczne oplaty wynosza odpowiednio
>okolo 1500 i 1650; wg zapewnien tej osoby wezel dostepowy nie jest zbyt
>obciazony i transfer do szkieletu jest bardzo dobry (prawie zawsze max
>eira);
>przy porownaniu tych cen z obecnym cennikiem polpaka pierwsze lacze jest
>troche drozsze a drugie tansze (biorac pod uwage tylko eir - teoretycznie
>skoro i tak prawie zawsze jest max eira to wielkosc ciru nie gra roli, a jak

AFAIK lepsze będzie łącze drugie, ale nie wiem, czy przenosiny wchodzą
w grę, teraz TPSA ma zupełnie nowe cenniki i zasady, np. łącza
bez CIR nie wchodzą w grę.

>jak oceniacie atrakcyjnosc tej okazji? warto z niej skorzystac?
>jakie sa warunki przejmowania lacz? (jest rowniez mozliwosc zeby platnik
>zostal ten sam, warto sie tak dogadac?);

To tak warto by zostawić, ale nie wiadomo, czy/kiedy TPSA wypowie
starą umowę i wymusi nowe warunki.

>a jak jet ze zmianami parametrow starych lacz? mozna je jeszcze modyfikowac
>czy juz musza zostac jakie sa?

Nie dacie rady zmodyfikować.

>czy ktos ze swojego doswiadczenia moze doradzic jakie opcje z oferty polpaka
>sa optymalne dla sieci na ok 30 kompow a jakie dla kawiarenki z 10
>stanowiskami?

Przyjrzyj się usłudze DSL - moim zdaniem jest to ciekawa rzecz.

--
Grzegorz Janoszka
 www.consulta.pl		odpowiadając POPRAW adres