Re: NASK, akceptacja listu elektronicznego z podpisem

Autor: Jacek Zapala (jacek_at_it.pl)
Data: Fri 06 Sep 2002 - 12:30:08 MET DST

"Mateusz Kierepka" <kierepka_at_stalprodukt.pl> writes:

> Witam!

> Moze sie wtrace:
> W thawte :)
> Wiem, wiem nie zgodne z ustawą - ale jest to już lepszy certyfikat niż
> papierowy fax - który drukuje z komputera :P
> Przecież ta sławetna pieczątka i podpis do kwestia 2 min i skanera... A jak
> ktos ma modem to... Jakas zaszlosc okropna z czasow PRL gdzie pieczatka byla
> ponad wszystko. No i np ja nie mam modemu i musze drukowac leciec do fax-u
> i wysylac... (EKOLOGIA?? ;)
> Choroba przeciez jak podam:
> [...]

A mnie się podoba to co RIPE zrobił. Podajesz raz klucz publiczny PGP
a potem wszystkie zmiany dotyczące twoich danych podpisujesz pgp i po
sprawie. Tym piękniejsze, że nie napędzające innym biznesu - nie
zmusza nikogo do kupowania czegoś gdzieś.

A NASK mógłby część operacji dzięki takiej autoryzacji zautomatyzować.

        Jacek