Re: oszustwo (?!?!)

Autor: futszaK (futszak_at_WYTNIJTO.irc.pl)
Data: Fri 30 Aug 2002 - 14:58:49 MET DST

On Wed, 21 Aug 2002 12:48:48 +0000 (UTC), "Tomek"
<xyzxyz_at_NOSPAM.gazeta.pl> wrote:

> Moze to bedzie lamerskie pytanie ale czy predkosc podawana w przepustowosci
> lacza to nie to samo co predkosc np. kazaa
> Tzn. Myslalem, ze to w p2p to to samo, czyli jak mam lacze 112 kbit/s to przy
> pobieraniu czegos mam tez 112?? Ale to pewnie chodzi o bajty i bity, tylko
> kiedy mam wiedziec kiedy kb to jest kilo bajt, a kiedy kilo bit ?

Uporzadkujmy

predkosc przesylu podaje sie w bps, kbps, Mbps i oznacza ilosc
przeslanych (kilo/mega)bitow na sekunde.
Programiki p2p (czyli peer-to-peer czyli umozliwiajace przesylanie
danych bezposrednio pomiedzy uzyszkownikami koncowymi) jak i na
przyklad klienty ftp podaja czasem predkosc w kB/s (duze B zamiast
malego b, sprawa bardzo istotna) czyli ilosc kilobajtow na sekunde, to
tak dla wygody uzyszkownika ktorego interesuje tak naprawde ile mu sie
kilobajtow na sekunde przewala

115200bps, czyli jakies ok 115kbps to jest predkosc maksymalna lacza
od Ciebie do polki, ale nie masz zadnych gwarancji ze to bedzie tyle
szlo do innego usera znajdujacego sie gdzies po drugiej stronie
plataniny swiatlowodow

Owszem, byloby to mozliwe w momencie gdybys byl jedynym uzytkownikiem
Internetu (no drugim to bylby koles z ktorym sobie te dane
przesylacie).
Praktyka jest taka ze dane sqa przesylane pakietowo (dzielone na
paczki), zas w sieci sa mieszane z innymi pakietami, a jak pojawiaja
sie lacza bedace waskimi gardlami to dane ida w efekcie wolniej (nie
bede tutaj wykladal dlaczego, bo raz ze jest to skaplikowane, dwa ze
moge cos namieszac)

--
futszaK
Pl-Plus 601061867 Pl-Idea 504213565 POTS (59)8339018