Re: oszustwo (?!?!)

Autor: futszaK (futszak_at_WYTNIJTO.irc.pl)
Data: Fri 30 Aug 2002 - 13:33:37 MET DST

On Wed, 21 Aug 2002 02:26:54 +0000 (UTC), "Tomek"
<xyzxyz_at_NOSPAM.gazeta.pl> wrote:

> [...]
>
> Mieszkam w Lodzi i ostatnio slyszalem informacje, ze dostawcy internetu przez
> kablowke (konkretnie chodzi o firme Toya) praktykuja pewne zachowanie
> polegajace na ograniczaniu transferu z programow p2p (np. Kazaa,
> Audiogalaxy), podobno ze wzgledu na dobro innych uzytkownikow. Robia to
> potajemnie i chyba bezczelnie, bowiem nic o tym w umowie nie ma. Chcialbym
> sie dowiedziec czy w innych sieciach kablowych tez takie praktyki sa
> powszechne? Wydaje mi sie to bzdura i zaklamaniem, w taki sposob traktowac
> klientow. Nie wiem tez do jakiej predkosci sa redukowane takie transfery.

jest to jak najbardziej sluszne dzialanie gdyz userzy przewalajacy
tony filmow via p2p generuja ruch o charakterze izochronicznym co
powoduje bardzo duze obciazenie sieci

niewl;asciwe jest takie dzialanie w sposob niejawny, admin kablowki
powinien w sposob jawny wyznaczyc warunki uruchamiajac przy okazji
alternatywna usluge (czytaj drozsza) dla tych co chca przewalac filmy.

Wprawdzie koszmarna wizja wideonapstera zbliza sie do czego producenci
lacz sie juz przygotowuja budujac routery optyczne, natomiast obecnie
mamy to co mamy, zas sieci kablowe wynajmujace lacza od duzych
operatorow nie maja zbyt wielkiego pola manewru i staja przed
alternatywa ograniczenia pasma tym co najwiekszy ruch generuja, lub
zamulenia calkowicie sieci i niezadowolenia innych userow

alternatywa jest drozsza usluga TPSA o nazwie DSL/Neostrada gdzie samo
urzadzenie dostepowe jest podpiete do internetu via STM-1 i gdzie p2p
chodzi az milo

Niestety za przyjemnosc owa trzeba zaplacic, ale nie ma innego wyjscia
gdyz takie sa prawa dzialania sieci pakietowych

> Sam od chyba dwoch lat korzystam z SDI i musze powiedziec, ze ogolnie jestem
> zadowolony, przede wszystkim ze wzgledu na to, ze jest to dosc niezawodne i
> nie zdazyly mi sie jeszcze problemy z laczeniem. Chcialem sie zapytac czy w
> SDI (tpsa) tez jes praktykowany taki sposob ograniczania transferow ???

Nie ma takiej potrzeby.
Pojedyncza półka na 16 userow jest podpieta laczem 2Mbps do Polpak-T
(CiR 8kbps) i generuje zapotrzebowanie na ruch rzędu 256kbps (tak
wynika z tego jak obserwowalem wykres dzialania takiej polki w
praktyce)

Prosty rachunek matematyczny mówi nam, ze półka na 120 luzerów (z
HiSem 115200) bedzie generowala ruch izochroniczny na poziomie 2Mbps,a
duze polki sa juz podpiete laczem 2x2Mbps (przynajmiej tak logika
nakazuje).
Mozliwosci sa sporo wieksze, bo duza polka HiSow ma jeszcze port
10Mbps i 100Mbps ethernet, ale to juz raczej jest zarezerwowane dla
HiS2

> Troche mnie to zaniepokoilo, bo w Kazaa sciagam od zawsze z predkoscia nie
> przekraczajaca 12 kb/s, ale nie wiem, moze to wina tego od kogo sciagam, bo
> ludzie ode mnie sciagaja czasem z 20, 30 kb/s.
> Bede wdzieczny za wszelkie informacje i wyjasnienia.

nie sa zbadane wyroki dzialania sieci pakietowej w praktyce

pamietaj jako user SDI masz jedynie gwarantowane 115200 do półki,
czyli mozesz sobie naciagnac ze masz gwarantowane 115200 do wszystkich
innych uzyszkownikow na tej samej polce. Cala reszta to loteria i jest
zalezna od wykrozystania sieci przez innych uzyszkownikow

--
futszaK
Pl-Plus 601061867 Pl-Idea 504213565 POTS (59)8339018