Re: Europejski punkt widzenia?

Autor: Wojciech Czapliński (czaplin_at_master.eu.org)
Data: Wed 14 Aug 2002 - 13:23:05 MET DST

> http://www.theregister.co.uk/content/6/26612.html
>
> Czyli czemu Europa ma walczyc o wolny Internet.
>
> Bardzo ciekawe, w sumie trudno sie nie zgodzic.

Jedyne z czym sie moge zgodzic, to ujednolicenie praw i zasad dostepu do
sieci, ale na swiecie nie tylko w Europie. Jest to swego rodzaju utopia ! bo
niestety ludzkosc nie dorosla jeszcze (i chyba nigdy nie dorosnie) do
szerszego myslenia, do ujednolicenia prawa etc. Chociaz prosciej bedzie
ustanowic prawa w wirtualnym swiecie, niz w rzeczywistosci ...

Jest jeszcze jedna sprawa szeroko pojetej anonimowosci w sieci, ktora niby
jest, niby jej nie ma. Osobiscie jestem za jej pewnym ograniczeniem, w mysl
odpowiedzialnosci za swoje slowa i czyny. Niech wszyscy mowia, pisza co chca
pod warunkiem, ze maja na uwadze dobro innych. Czyzbym znowu doszedl do
utopii ?

Wojciech Czapliński