Re: Europejski punkt widzenia?

Autor: Piotr 'VaGla' Waglowski (vagla_at_vagla.nospam.pl)
Data: Wed 14 Aug 2002 - 12:33:42 MET DST

> nie jest żadnym "miejscem" ! W takim razie niby _gdzie_ ma działać taka
> "globalna konstytucja" ? Jaki ma obejmować obszar jurysdykcji ? Nie ma
> żadnego realnego miejsca, które można by nazwać "Internet" ! Uff ....

Zgadzam sie z wiekszoscia :)
Jakis czas temu zrobilem takie mini badanie u siebie:

Czy Twoim zdaniem powstanie globalnego społeczeństwa informacyjnego może
doprowadzić do zlikwidowania organizacji państwowych?

Wyniki byly takie (fakt ze niezbyt wiele ludzi zaglosowalo... 43 osoby)
Tak 26%
Raczej tak 5%
Raczej nie 26%
Nie 44%
Nie mam zdania 0%

Chodzilo mi o to, ze dzieki nowoczesnym technologiom komunikowania sie na
odleglosc a takze wymiany dobr wszelkiego rodzaju kultury bardziej zaczna
sie przenikac. W chwili obecnej amerykanskie prawo faktycznie ma olbrzymi
wplyw na te stosunkowo nowa dziedzine zycia jaka jest komunikacja poprzez
internet (stosunkowo nowa bo czymze jest 10 lat internetu w Polsce w
stosunku do stuleci metalurgii na przyklad). Dodatkowo technologie
softwareowe pozwalaja kontrolowac uzytkownikow przez rzad panstwa
producenta. Nie wiem jakie dane przechowuje MS i gdzie wysyla pakiety MS
Word jak proobuje sie polaczyc z internetem i kto to potem czyta. Nie chodzi
mi o spiskowa teorie dziejow, wskazuje jedynie potencjalna mozliwosc, a
skoro istnieje, to ktos moze z tego korzystac...

To o czym mowilem to globalna konstytucja obowiazujaca... no wszedzie..
teraz nie jest to mozliwe, ale z jednej strony integracja europejska, z
czasem moze systemy prawne sie zasymiluja - europa - usa, i bedzie mozna
kombinowac globalna konstytucje, czyli zbior zasad wspolnych, czyms takim
jest Powszechna Deklaracja Praw Czlowieka, tylko ma slaba moc...

Ta globalna Konstytucja to futurologia. Nie sadze zeby na przyklad dalo sie
tak latwo zasymilowac ekstremistow islamskich.. zreszta kto powiedzial,
ktora z kultur ma byc dominujaca? Moze to Chinczycy beda dyktowali warunki?
Wszak to 43 miliony internautow a globalnie to co czwarty czy co piaty
czlowiek na ziemi to Chinczyk...
To takie sobie dywagacje na temat tekstu...

Piotr VaGla Waglowski | vagla [at] vagla.pl | ICQ: 30733977
VaGla.pl Prawo i Internet | http://www.vagla.pl | IRC: #wiaraa #warszawa
Internet Society Poland, Member of the Board | http://www.isoc.org.pl