Re: SDi czy Netia 128kbit BDI Standard

Autor: Marcin Kuczera (mkuczera_at_nowiny.net)
Data: Thu 23 May 2002 - 05:16:20 MET DST

> i tego sie przyczepilem - na sdi nie bedzie lepiej i NIE jest to kwestia
> modulu ppp.
>
> a, ze nasz duzego pinga na 921k, to juz problem softu - inne
> systemy/procesorki moga to obslugiwac prawidlowo.
> nie samym linuxem czlowiek zyje:-)

tak, masz racje (o linuxie) - to jest problem softu, a dokladnie
czestotliwosci odczytu bufora
jak wczesniej wspomnialem linux standardowo czyta go co 20ms
kernele 2.4.x potrafia robic to czesciej - potrafi "pokazac" 10ms
jezeli masz jakies watpliwosci to pytaj tego czlowieka -
kwadrat_at_iinf.polsl.gliwice.pl

> znowu skopany sterownik???
> bo przesylanie synchroniczne od asynchronicznego z punktu widzenia
> uart<>procesor bardzo niewiele sie rozni...

moze sie nie wiele roznic, a moze bardzo duzo
wyobraz sobie proces biegajacy w tle i sprawdzajacy bufor HDLC - jezeli
odbierze cala ramke - wysyla przerwanie aby go odczytac
troche to obciaza procek ale bedzie dzialac dosc szybko a pingi bedzie sie
dalo wyliczyc tak jak to zrobiles na poczatku
niestety nie wiem jak to jest wykonane w linuxie, nie mam interfejsu HDLC
tylko eth podlaczony do brydza

a asynchron dziala niestety tak (linux), ze periodycznie odczytuje bufor
ramek ppp
i w tym byl tez problem z uruchamianiem 921k na normalnym sterowniku, bez
obciazenia dzialalo ale przy wiekszym ruchu padalo
problemem byla wielkosc bufora i czestotliwosc odczytu, w kazdym razie
wystarczalo na cos okolo 0,5Mbit/s przez 20ms. Lacza 460kbit/s chodzily, ale
przy obciazonym systemie tracily sie ramki :(
Poprawka do sterownika polegala albo na zwiekszeniu czestotliwosci odczytu
albo powiekszeniu bufora (albo obu na raz).

A jezeli chodzi o inne routery (np cisco) - nie mialem niestety okazji
polaczyc 2 takich na asynchronie i dokonywac pomiarow... bardzo chetnie bym
to zrobil, byc moze obsluguja one asynchrona wlasnie na zasadzie przerwan
lub czegos podobnego i da sie z nich "wydusic" mniejsze opoznienia.

Marcin