Re: Siec Wodociagowa - Provider internetu.......

Autor: Paweł Małachowski (pawmal_at_unia.3lo.lublin.pl)
Data: Sat 18 May 2002 - 02:48:04 MET DST

On Fri, 17 May 2002, Zbigniew Sikora wrote:

> To proszę Cię, abyś w przerwie w tarzaniu się ze śmiechu, podał przykład
> uzasadnionego ekonomicznie zagospodarowania takiego ciemnego włókna. Cały
> czas powtarzam - w kontekście usług DOSTĘPOWYCH !

W wątku mowa była o dostępie do Internetu, bez precyzowania, dla kogo.
Zatem, proszę bardzo.

Wyobraź sobie w miarę duże miasto. W mieście działa kilku dużych ISP
i kilku mniejszych ISP (w zasadzie ich pośredników). W pewnym momencie
jeden z tych dużych ISP, posiadacz kanalizacji teletechnicznej, zaczyna
robić problemy konkurencji, jeśli chodzi o dzierżawę tej kanalizacji
lub par własnych `drutów'. Generalnie, kilku małych ISP ma problem,
bo nie mają jak poszerzać zasięg.
Ale, okazuje się, że w mieście jest inna kanalizacja, jakichś ciepłowników np.
Ba, okazuje się, że są rejony, gdzie da się ją wykorzystać do prowadzenia
własnego okablowania. Ciemnych włókien oczywiście tam nie ma, bo niby skąd
miałyby się tam wziąć. Zatem instaluje się tam własne kable i poszerza obszar
działania wchodząc np. na nowe osiedla.

Uzasadnienie ekonomiczne: chęć zarabiania pieniążków i zajmowanie
pewnych rejonów, zanim pojawi się tam konkurencja.

> Wiesz jak to się robi ? Widziałeś ? Robiłeś ? Jeśli tak - to słucham; jeśli
> nie - to się nie odzywaj.

Jeśli chodzi o ten światłowód, który mam w domu za ścianą, to leży
on w kanalizacji teletechnicznej tego dużego ISP -- papiery poszły
zanim ów ISP zaczął robić problemy.

--
{ Paweł Małachowski; PM110-RIPE; pawmal#freebsd,lublin,pl }
{ ,,Unia broni, Unia radzi, Unia nigdy Cię nie zdradzi''  }