Re: Internet a zniesienie struktur panstwowych... Re: Hierarchia pl.* i pnn-g

Autor: Ziemek Borowski (ziembor.news_at_ZiemBor.Waw.PL)
Data: Sat 11 May 2002 - 16:35:38 MET DST

Piotr 'VaGla' Waglowski na pl.internet.polip:
> Internet jako zjawisko spoleczne (medium) jest ponad panstwowe.

OK. Przy czym, nie do końca, to jest problem nie ,,Internet'' jest
ponadpaństwowy, a raczej: ,,państwa mają mniejszą kontrolę nad
wypowiedziami obywateli'', m.in. z powodu rozwoju telekomunikacji (w tym
i Internetu).

> Ustawodawstwa poszczegolnych panstw nie sa w stanie objac internetu swoimi
> regulacjami (pisze to na podsatwie prowadzonej przeze mnie od dwoch lat
> codziennej Kroniki Wydarzen zwiazanych z prawem internetowym w ramach
> serwisu VaGla.pl).

E. regulacjami, czy możliwościami sprawowania kontroli?

> Mam tu na mysli konwencje miedzynarodowa
> dotyczaca przestepczosci komputerowej czy tez dwie konwencje dotyczace
> ochrony wlasnosci intelektualnej przygotowane przez WIPO. Takie regulacje
> beda dzialaly tylko wobec obywateli panstw stron danej umowy
> miedzynarodowej... tak bylo wczesniej - teraz dodatkowo USA chce ukarac
> spolke rosyjka (casu Sklariowa i Adobe),

To akurat z Internetem jako takim nie ma wiele wspólnego. IMHO rzecz
jasna.

> panstwowe nie daja sobie rady z zastala sytuacja... Przykladowo: bo nagle
> sie okzuje ze w jednym z panstw nie jest zagrozone kara wypuszczenie wirusa
> o globalnym charakterze i tak dalej... Zatem - wedle mojej subiektywnej
> opini - organizacje panstwowe musza z czasem (moze nie za mojego zycia)
> zostac zweryfikowane na rzecz spoleczenstwa globalnego.

Wiesz, mamy już doświadczenia z UE... i śmiem myśleć, że to się nie uda.
Ochrona własności intelektualnej, tudzież bezpieczeńśtwo
teleinformatyczne to nie są kluczowe problemy. A kwestie redystrybucji
dóbr, tudzież konflikty ekonomiczne spowodują że takie ciała owszem:
będą powstawać, i za krótki czas się rozwalać.

Co do reszty się zgadzam... ;-/.

--
Ziemek Borowski ZMB-RIPE http://ziembor.waw.pl/zmb/