Re: Usenet w portalu Gazeta.pl

Autor: Przemysław Maciuszko (sal_at_irc.pl)
Data: Fri 05 Apr 2002 - 12:26:45 MET DST

Michal Zalewski <lcamtuf_at_echelon.pl> wrote:
> Odnosze sie po prostu do pewnej czesci, ktore zapewne bedzie mozna tak
> nazwac - spam i inne bzdury.

Jest juz taka czesc? (spam znaczy sie)
Jesli jest, to ja nic o tym nie wiem.

> Zaraz, bo moze bredze. Czy n-p-h w postach wyslanych przez Wasz serwer
> wskazuje na adres, z ktorego sie polaczono, a X-Forwarded-For jest co
> najwyzej kopia takiego samego naglowka z naglowkow HTTP? Czy nie? Jesli

Nie.
Poza tym mogles sobie sprawdzic, ze n-p-h nie ma [1]
Poza tym uscislijmy 2 sprawy. Serwer to jedno, a interfejs WWW to drugie.

> zwiekszacie zlozonosc proceduralna "dorywania spamerow" ;-) Poza tym,

Marudzisz.

> ciekawi mnie, co robicie z pierwotnym X-Forwarded-For z HTTP. Jesli jednak

Wstawiamy w naglowek X-Fowarded-For :)

> NNTP-Posting-Host to adres z ktorego sie polaczono, a X-Forwarded-For jest

Brawo.

> kopiowany z naglowkow http, to uwazam, ze to rozsadne rozwiazanie i
> wycofuje sie potulnie ;-)

Wlasnie tak jest robione [1]

[1] Oczywiscie tylko jesli mowimy o interfejsie WWW. W przypadku dostepu do
serwera po NNTP nie ma problemu i to co powinno byc jest w n-p-h.

--
Przemyslaw Maciuszko