Re: Zgoda na siec osiedlowa i inne

Autor: Tomasz 'BloodMan' Tomkowiak (bloodman_at_amiga.fdns.net)
Data: Tue 05 Mar 2002 - 18:15:06 MET

Więc Tue, 5 Mar 2002 11:49:27 +0000 (UTC),
Piotr WoŸniak <piotrekw_at_atra.com.pl> pisze:

> chcemy zalozyc siec osiedlowa na nowowybudowanym osiedlu.
> Chetnych jest duzo (w tej chwili ok 140), a bedzie jeszcze wiecej
> (zanim ruszymy powinno byc ok 200).
> I takie pytanie mnie dreczy: zgode na zalozenie to trzeba miec od
> administracji czy od wlascicieli (wspolnoty mieszkaniowej) czy od
> jednych i drugich ?

Zezwolenie? Od administracji, oraz od głownego architekta (kopanie dolkow
pod kable) (ewentualnie dzierzawa studzienek od TPSA).

> Jak myslicie jaka przepustowosc bedzie odpowiednia dla takiej chmary
> ludzi ? Czy 4Mbit z CIR 2Mb wystarczy dla 200 osob?

Starczy. Prawda Alchemyx? :)

> Pomozcie mi wytlumaczyc laikom, ze LAN + inet bedzie lepszym rozwiazanie
> niz propozycja pewnej firmy (oczywiscie inne argumenty niz cena w skali
> roku - bo to jest oczywiste) :

Moga po LANie grac sobie, moga miec wlasne proxy (na serwerze) - przy
okazji to bardzo przyspieszy www, moga miec wlasne konta email/www/ssh
na serwerze LANu. Szybkosc - oprocz proxy maja szybsze lacze, wiec jesli
duzo userkow nie siedzi (np. 4am) to moga smigac w okolicach tych 2mbit.
Maja dodatkowe bezpieczenstwo (firewall na serwerze LANu). Same zalety.

No to upload jest 32kbps.

--
BloodMan <bloodman_at_amiga.fdns.net>