Re: Ruch niechciany a taryfikacja

Autor: Marek Moskal (moskit_at_irc.p-l)
Data: Tue 05 Mar 2002 - 09:42:10 MET

Mr.FX napisal(a) [04 Mar 2002]:

> Ja z kolei nie jestem pewny czy zaczeliby szanować providera,
> który kazałby sobie płacić za maile rozsyłane przez wirusy,
> lub za SPAM...

Ja z kolei bym sie cieszyl, gdyby operator kazal wiecej placic spammerowi
:)

> Mnie się wydaje, że do zapewnienia odpowiedniej
> jakości łącz powinny służyć rozwiązania typu QoS/CBQ itp...

QoS nie jest cudownym panaceum powiekszajacym przepustowosc. QoS sluzy
przede wszystkim do tego, zeby czesc ruchu byla lepiej traktowana, niz
inna ("zarzadzana niesprawiedliwosc").

Zeby zapewnic wieksza przepustowosc, trzeba kupowac wieksze lacza, czyli
inwestowac, a na to trzeba miec pieniadze - operator ma na to pieniadze
wlasnie od swoich klientow.

--
					(moskit_at_irc.pl)