Re: INTERNET VIA SKY (dlugie)

Autor: Misiek2001 (misiek2001_at_2com.pl)
Data: Sun 03 Feb 2002 - 01:19:40 MET

>Czy mógłby wreszcie się ktoś rzeczowo wypowiedzieć przedstawiając dla
>ewentualnie zaintresowanych wady zalety oraz wrażenia z uzytkowania
>Internetu via SKY (nie czepiając się szczegółów).
>Mile widziane wrażenia osób korzystajacych z konkurencji AOL działajacej
>na Eutelsacie ?

Korzystalem z tego dosc dawno, bo okolo rok temu wiec od tego czasu moze
troche sie zmienilo ale po kolei:

Wymagania sprzetowe:
czasza + konwerter + karta DVB + kabel
karte DVB dostajemy przewaznie przy okazji wykupienia abonamentu. Zazwyczaj
jest to jakis tani model Techno Trenda http://www.technotrend.de, przy
okazji mozna sobie ogladac niekodowane kanaly TV Sat i Radia Sat na
komuputerze.
Sterowniki dostepne sa praktycznie do wszyskich popularnych systemow
operacyjnych Win, dla Linuxa tez pewno cos by sie zanalazlo (nie
sprawdzalem).
Co najmniej modem jako polaczenie zwrotne !!!!!!!!!!!!

Oplaty:
obecnie kosztuje okolo 150 € za rok razem z karta, czyli okolo 50 zl
miesiecznie, ale trzeba placic karta, pewno firmy posredniczace w polsce
tez troche beda chcialy zarobic wiec moze kosztowac troche wiecej.

Konfiguracja:
Jest dosc skomplowana, przynajmniej w Windows, i zanim sie dojdzie o co w
niej chodzi, troche to trwa, ale daje sie przebrnac. Trzeba oczywiscie
zainstalowac sterowniki do karty, i kilka softow od EOLa w tym Fazzt do
sciagania offlineowego. Do wyboru 3 transpondery i kilka czestotliwosci.
Nalezy wybrac jedna i konsekwentnie we wszyskich konfiguracjach z niej
korzystac.

Jak to sie sprawuje w rzeczywistosci:
W czasie kilkutygodniowego uzywania (przypominam okolo rok temu, wiec
troche moglo sie zmienic) przy uzywaniu jako polaczenia zwrotnego modemu
udalo mi sie wyciagnac maksymalnie okolo 30 KB "zywego" transferu online.
Czyli po prostu sciagania plikow. Niestety nie nalezy liczyc na to, ze to
sie tak stale utrzymuje, zazwyczaj jest znacznie slabiej, czasami modem
bezposrednio okazywal sie szybszy. Na odpowiedzi serwera dosc dlugo trzeba
czekac.
Szybkie transfery daje sie uzyskac tylko dzieki subskrypcji dla sciagania
offline, ale jest to bardzo upierdliwe. Procedura wyglada tak, ze trzeba
zalogowac sie na strone EOLa, wpisac w odpowiednie okienko bezposredni
adres ftp (obsluguje tylko ftp!!!) do pliku, ktory chcemy sciagnac,
zostawic odpalonego kompa z uruchomionym programem fazzt i czekac jak sie
pojawi sciagniety plik. Brakuje jakiegos softu, chocby namiastki getrighta,
ktory po kliknieci w link powodowal by automatyczne sciaganie pliku w
offline. (Przynajmniej nie bylo)
Wiem, ze pozniej dorobili offlineowe powiadomienie o mailach, ale tylko
przychodzacych na konto w EOL.
Ktos mowil, ze zaczeli ograniczac ilosc plikow sciaganych offlinem, wiec
zupelnie traci to sens. Jak jak korzystalem to nie bylo zadnych ograniczen
tego typu.

Chyba tyle moich uwag, wg. mnie nie warto w to sie bawic. Nawet jako
wspomaganie dla SDI, czy czegos w tym rodzaju, a juz zupelnie nie dla
modemu. W sumie wychodzi co najmniej podwojna oplata.

Moze ktos ma inne uwagi, to uzupelni, doda swoje.

Pozdrawiam
Misiek