Open realy

Autor: Roman Bieda (rrro_at_poczta.wp.pl)
Data: Wed 30 Jan 2002 - 17:49:33 MET

Witam
Poszukuje informacji na temat procederu - Open realy
Interesuje mnie ten problem poniewaz przygotowuje artykuł o prawnych
aspektach spamu i chciałbym poruszyć
 rowniez zagadnienie odpowiedzilności za proceder Relayingu/
Przeczytałem w Linux + z marca 2001 artykuł SMTP RELAY - ochrona przed
nadużyciami.
Nie jestem bowiem pewny czy dobrze rozumiem problem.
Z tego co rozumiem to w przypadku open relay, spamer posługuje się serwerem
SMTP należącym do innego przedsiębiorcy. Robi to bez wiedzy i zgody
przedsiębiorcy, korzystajac z złego zabezpieczenia serwera poczty.
Za pomocą tego serwera rozsyła spam. Pochłania zatem zasoby, czas pracy
serwera, zmniejszając jego wydajność.
Jednocześnie w spamie jest adres serwera z którego został wysłany - czyli
tego nieszzczęsnika który został wykorzystany do całego procederu bez swojej
wiedzy .
Nie wiem czy dobrze to zrozumiałem, prosiłbym wiec o ewentualny komentarz.
Pozdrawaim
Romek Bieda
www.prawnik.net.pl