Re: kable dzierzawione w tpsa -gdzie trwa o tym dyskusja ?

Autor: Marcin Kuczera (mkuczera_at_nowiny.net)
Data: Sat 26 Jan 2002 - 19:49:16 MET

> mimo pozytywnych warunkow technicznych oraz to co najgorsze nowy cennik i
> slynne filtry

hmm, u nas bylo tak w zeszlym roku, ale potem im sie poprawilo
i kobieta powiedziala mi, ze maja dawac lacza i dawali/daja

a co do filtrow, to obawiam sie ze oni nie zdaja sobie sprawy z tego co to
jest modulacja
bo instnieja modemy ktore do przeslania 64k potrzebuja wieksze pasmo niz
inne a rowniez maja homologacje. Pozatem ten filtr nie jest wyposazony w
sliczny "schodek" i jezeli dla przykladu ograniczam 3400Hz w gore to
niestety temu co jest ponizej 3400Hz tez sie oberwie.
Inna sprawa z kolei jest sprawa ADSL, jezeli jest to lacze asymetryczne, to
maxymalna symetryczna predkosc przesylu wynosi dla modemow 1/7 1Mb... i jaka
gwarancje pasma tutaj chciec ??? bo oni to traktuja jako zestawienie toru
cyfrowego Nx64k a to jest symetryczne :)

jeszcze inny przyklad, modemy Telinus Crocus HDSL - dzialaja na 2Mb na 2
parach - niby za to powinno sie zaplacic jak za 30% toru cyfrowego, ale te
modemy sa na tyle specyficzne, ze na 1 parze puszczaja 1Mb w obu kierunkach
a potem to multiplexuja, wiec potrzebujemy gwarancji na 1Mb a nie na 2Mb, za
to bardzo slicznie puszczamy 2Mb ;)
oj glupe tempe marketingole z tpsa... nie wyszlo im cos z tym cennikiem

to jest do 64kb/s a nie do 9600... pozatem w pasmie 3400Hz mozna puscic juz
prawie 64kb, a moze i cale 64k :)

a co z predkoscia 230kb/s asynchronicznie ???? nikt tego nie przewidzial ?

mowiac szczerze da sie to jeszcze przezyc

po piersze nie swiatlowodu tylko traktu cyfrowego
liczylem to kiedys i za lacze ktore kosztuje obecnie 100zl trzeba by
zaplacic 400zl

wracajac do ADSLi, to co z 7Mb ??? jakies extra oplaty x10000 ?

Marcin