Re: net przez "kable elektryczne"

Autor: Lukasz Komsta (luke_at_ariadna.pl)
Data: Wed 16 Jan 2002 - 12:23:40 MET

Grzesieq wrote:

> www.stoen.pl - bylo wdrozenie w Wilanowie ale wypadlo fatalnie. Okazalo sie,
> ze na liniach zasilajacych sa baaaardzo duze zaklocenia (typu: ruskie radia,
> chinskie wiertarki, itp), ktore tak sialy w danej podsieci (od najblizszego

...nie wspominając już o tym, że taki internet sam też sieje, i niekiedy
zakłóca telewizory, łączność profesjonalną na pogotowiu/policji), nie
mówiąc już o sprzęcie krótkofalowców. W UE są odpowiednie normy co do
zakłóceń, u nas jeszcze niestety nie ma. Dlatego taka firma wybiera
sprzęt delikatnie mówiąc badziewny. Tam, gdzie wprowadzono testowo tą
technologię, szum w zakresie 1-50 MHz wzrastał o 30 dB i np. I programu
na falach długich słuchało się bardzo ciężko.

A ja się zastanawiam, czy nie taniej jednak pociągnąć w budynku skrętkę,
huba, niż kupować tyle tych modemów (czy jak to nazwać)

--
* Lukasz Komsta * LK4107-RIPE *
* http://www.komsta.net/ * ICQ 14892426 *