Domorosli expierdzi od sieci...

Autor: futszaK (futszaK_at_WYTNIJTO.irc.pl)
Data: Mon 19 Nov 2001 - 14:36:07 MET

On Thu, 15 Nov 2001 21:53:09 +0000 (UTC), Maciej
=?iso-8859-2?Q?=A3opaci=F1ski?= <Maciej.Lopacinski_at_agora.pl> wrote:

>No coz, czasami wyroutowanie pakietu przez USA jest tansze, niz
>polaczenie bezposrednie. Jest nie tylko polski problem, spotyka sie go w
>wielu krajach swiata.

Wlasnie o to chodzi

Istnieje na newsach spora grupa ludzi, ktorzy potrafia jedynie
krytykowac
Nauczyl sie taki jeden z drugim komendy traceroute, podpatrzy pare
przypadkow i robi z tego powiedu wielkie sceny po sieci wysmiewajac
sie z operatorow.

Niestety taki jeden z drugim nie potrafi skorzystac z przegladarki WWW
celem obejrzenia cen sprzetu telekomunikacyjnego aby sobie uswiadomic
ze polaczenia miedzysieciowe nie sa za darmo, ktos to musi kupic,
uruchomic i w razie potrzeby poniesc inne koszty takie jak chociazby
dzierzawa studzienek czy inne tego typu pierdoly, a napewno nie bedzie
sie ponosic dodatkowych kosztow tylko dlatego zeby jednemu z drugim
ladnie pingi chodzily.

Pragne wyjasnic, ze takie proaktyki sa stosowane ogolnie w
telekomunikacji, to zadna nowosc. Dla mnie nic dziwnego nie jest w
tym, ze na przyklad gdy wysylam SMSa z netu to ten SMS idzie ode mnie
do Warszawy (po prostej jakies 400km) Internetem, a nastepnie po
przejsciu poprzez bramke idzie siecia wlasciwego operatora do
telefonu, ktory sie znajduje jakis 1km dalej. Dzieki takiemu
rozwiazaniu wprawdzie zapycha sie siec moze troche bardziej, ale
urzadzenie zwane bramka jest JEDNO na cala Polske a nie w kazdym
miescie.
To samo tyczy sie polaczen telefonicznych z sieci komorkowej do
stacjonranej i odwrotnie. Jak ja dzwonie do kogos lokalnie z komorki
to takie polaczenie nie idzie bezpiosrednio do stacji bazowej, ale
idzie do innego miasta, przechodzi przez punkt styku i wraca siecia
stacjonarna. Pomimo ze odleglosc jest spora to TAK JEST POPROSTU
TANIEJ

futszaK_at_poczta.neostrada.pl
0603237728 GG119361
Glosnomowiace telefony stereo to jest najwiekszy hit telekomunikacyjny
21 wieku.kazda kobieta zechce rozmawiac stereo
(C)Expierd