Re: monitoring w niemczech

Autor: Ryszard Rączkowski (warschau_at_post.pl)
Data: Sat 03 Nov 2001 - 17:27:13 MET

"Andrzej Lawa" <alawa.news_at_lechistan.com> napisał:

> Przecież ten ponoć faktycznie działający
> w USA system ponoć wyłapujący w
> rozmowach telefonicznych słowa-klucze
> (bomba, zamach itp.)

To mit, gdyż te akurat słowa nie stanowią rzetelnego źródła danych ze
względu na koszmarny szum informacyjny i IMO powstały w celu zmylenia
opinii publicznej przez autorów systemu.

Dam Ci przykład, jak można pisać list, aby zmylić taki system, króy ma
wychwycić numer telefonu do kogoś, czyjeś nazwisko, lokalizację, termin
i miesce spotkania.

"Pozdrawiam serdecznie w sobotni poranek.
Mam trochę wolnego czasu, więc maznąłem do Ciebie kilka słów, gdyż
następny wolny czas, będę miał dopiero we wtorek wieczór.
Jeśli chcesz się dowiedzieć, jak wypadła impreza urodzinowa, napisz pod
adres m-by-f.x3_at_hotmail.com a Irek podeśle Ci kilka zdjęć. Resztę
podeślę ja, gdy we wtorkowy wieczór będę na piffku z listonoszem tam,
gdzie popatrzę sobie na ten duet baranów. ;-))) "

Paweł G. Pawlicki / Nadine

Odszyfrownie:
Coś, co miałem Ci posłać, właśnie posłałem, następna paczka we
wtorek.... w południe na poznańskim rynku, gdzie o 12:00 wychodzą na
spotkanie popularne baranki. Tamże spotkanie.
Rzeczony irek jest oczywiście postacią fikcyjną, zaś po instrukcje
zadzwoń pod numer 602913000, który został zakamuflowany alfanumerycznie
pod fałszywym adresem m-by-f.x3_at_hotmail.com.
Paweł G. Pawlicki /Nadine oznacza, że PGP nie wolno używać.

Jestem wręcz pewien, iż żaden system elektronicznej analizy danych nie
będzie w stanie rozgryźć textu, gdyż nie mamy tu doczynienia z
kryptografią, lecz formą logicznie(!) następujących po sobie zdań, więc
popularna analiza statystyczna, jak i filtr na słowa kluczowe nic nie
da.

Pozdrawiam,

Rico.
warschau_at_post.pl