Re: malutka teoria o Expercie

Autor: Michal Zalewski (lcamtuf_at_echelon.pl)
Data: Fri 26 Oct 2001 - 19:04:02 MET DST

On 26 Oct 2001, Jacek Popławski wrote:

> Kilka razy miałem nadzieję, że projekt self(EGO) istnieje, że autorem
> wszystkich postów Experta jest jakiś program, nad którym osoba
> posiadająca to katowickie SDI pracuje. Byłoby to jedyne sensowne
> wytłumaczenie bredni Experta. Tłumaczyłoby to też dziwny styl tych
> postów, ustawiczne powtarzanie wypowiedzi i mały rozumek. Obawiam się
> jednak, że ta teoria nie jest prawdziwa.

Nawet mialem pomysl co by zrobic jednak self(EGO) - sztucznego Experta - i
wpuscic na jakas grupe... Wymagania wstepne: zrzucone do pliku wszystkie
posty Experta z ostatnich paru lat (zbierze sie tego pare lub parenascie
tysiecy, prawda?). Zasada dzialania:

  1) Bierzemy akapit z listu, na ktory odpisujemy. Jesli nie znajdujemy
     wyraznie oddzielonego akapitu, bierzemy po prostu od jednego do
     czterech zdan, losowo.

  2) Szukamy akapitu o podobnej tresci w tych, na ktore
     Expert, wedlug naszej bazy, juz wczesniej odpowiedzial. Kazdy
     akapit dostaje punkt za kazde slowo wystepujace w obu, traci
     punkt za kazde slowo nie wystepujace; mozna to zrobic nieco lepiej,
     i dawac lub odejmowac wiecej punktow za dluzsze slowa; dodatkowo,
     pare punktow odjetych za roznice w dlugosci akapitow.

  3) Sprawdzamy, jak Expert odpowiedzial na akapit, ktory dostal najwiecej
     punktow, i wklejamy ow tekst jako nowa odpowiedz do generowanego
     postu.

Algorytm jest trywialny, prawda? A jednak doskonale wyjasnia takie rzeczy
jak powtarzanie sie Experta, od czasu do czasu wyskakiwanie z tekstami,
ktore nie maja absolutnie nic wspolnego z komentowana wypowiedzia, i tak
dalej. Mowie smiertelnie powaznie - zastanowcie sie nad tym dokladniej,
zwlaszcza Ci, ktorzy Experta widuja dluzej niz pare tygodni. Danych z jego
starych postow starczy na dosc dlugo by nie zaczal sie powtarzac - czy
takie cos byloby w ogole odroznialne od starego Experta przez pierwsze
pare tygodni?

Ciekawe, czy przypadliby sobie do gustu.

Michal Zalewski [lcamtuf_at_bos.bindview.com] [security]
[http://lcamtuf.coredump.cx] <=-=> bash$ :(){ :|:&};:
=-=> Did you know that clones never use mirrors? <=-=
          http://lcamtuf.coredump.cx/photo/