Re: Nowela do Ustawy o Ochronie Danych Osobowych - adres IP moze

Autor: Dariusz (dariusj_at_poczta.onet.pl)
Data: Wed 17 Oct 2001 - 20:47:34 MET DST

Michal Zalewski napisał:

> Co to za typ licencji, kto ja wydaje?

> Od kogo?
Od agencji certyfikujacej sprzet sieciowy.
Poczynajac od FCC a konczac na ...
Na obudowie powinien byc numer certyfikatu.

> ...nie, kazdego obywatela.

Uwazasz, ze kazdy na grupie polip wspolpracuje z policja ?

> Bywa dosc czesto... albo dla Echelonu.

Jaka jest podstawa prawna takiego dzialania ?

> No, zeby nie denerwowac klientow... nie ma podstawy prawnej, ale i tak
> wszyscy archiwizuja. Niektorzy nawet opracowali technologie... albo nie,
> chyba nie moge mowic :)

Czy nikt nie kontroluje tego archiwizowania prywatnej w koncu poczty,
prywatnych uzytkownikow dla celow prywatnych ?

> Oczywiscie, pytanie ;)

Skad masz takie informacje o Onecie ?

> Ba, nawet jutrzejsza maja juz na tasmie...
Jutrzejszej pewnie nie maja.

Ale jaka jest podstawa prawna archiwizowania prywatnej korespondencji
klientow ?

> Bo nie jestes klientem :>

Jak kazdy, jestem potencjalnym klientem providerow internetu.
Ogladalem dziesiatki wzorow umow na zalozenie konta e-mail.

Zadna nie przewidywala opcji wyrazania zgody na dozywotnie
archiwizowanie prywatnej poczty klientow przez providera internetu ISP.

Chyba zmyslasz.

J.