Re: Genotyp jazni ... [OT]

Autor: Kajetan (kajetan_at_chrobot.krakow.pl)
Data: Wed 10 Oct 2001 - 20:42:53 MET DST

> hmmm ... skoro wątek przeciekł przez KF-a, to mam pytanie do
> grupowiczów: co _dokładnie_ znaczy słowo "genotyp" ? Zbiór cech
> genetycznych osobnika, lub całego gatunku?

Dokladnie rzecz biorac to zbior wszystkich genow danego organizmu majacy
wplyw na
jego wlasciwowsci dziedziczne. Oczywiscie tyczy sie to pojedynczego
organizmu, a nie calego
gatunku bo bysmy wszyscy wygladali tak samo :)
Tzn dokladnie blizniaki jednojajowe moga niec identyczny genotyp (ale tez
nie zawsze maja) ale to jedyny
wyjatek.