Re: Internet w ciagu ostatnich 5 lat; bylo: wpis w DNS - ROTFL

Autor: Janusz A. Urbanowicz (alex_at_bofh.org.pl)
Data: Fri 28 Sep 2001 - 20:06:50 MET DST

robmar_at_robmar.net (Robert Maron) writes:

> On 27 Sep 2001 19:06:46 +0200, Janusz A. Urbanowicz <alex_at_bofh.org.pl> wrote:
> : robmar_at_robmar.net (Robert Maron) writes:
> : Ale to są zmiany hmm.. klasy ilościowej a nie jakościowej. Jakichś szokująco
> : nowych technologii (użyję brzydkiego słowa - paradygmatów) to w sieci nie ma.
>
> pytanie bylo inne, wiec nie mowilem o technologiach; ale te tez sa; video,
> muzyka; tego tez nie bylo

Oj pierwsze transmisje przez MBone to juc chyba były wtedy..

> a powyzsze moje uwagi wlasnie byly o nowych zjawiskach socjologicznych, nie
> zmianie ilosciowej

To mamy inne pojmowanie zjawiska socjologicznego chyba. Dla mnie zjawiskiem
socjologicznym jest np wspomnianu tu przez kogoś Napster, Gnutella. To że
słucha ktoś radia przez sieć to nie jest żadne zjawisko socjologiczne.

> : > * dobre chaty, na ktorych teraz siedzi porownywalna populacja do newsow
> : > (w portalach + kilka czatow tematycznych)
> :
> : Bo ja wiem... okazjonalnie wizytuję czaty, zwłaszcza typu 'pytania od ludu do
> : Znanego Człowieka', widziałem też jak to działa od drugiej strony (tzn od
> : strony moderatora) i jakoś tej 'dobroci' czatów niespecjalnie zauważyłem.
> : No dyskusje jak dyskusje.
>
> duzo ludzi tam siedzi; bardzo duzo; oni inaczej postrzegaja "internet" niz
> Ty czy ja

No i dobrze. Mi chodziło o to że (z moich doświadczeń) nie ma różnicy
jakościowej między czatem a ircem. Chodzi o jakość rozmów podkreslam. Nie o
otoczkę.

> : No właśnie tak nie za bardzo. To są zmieny w obrębie tego samego tfu
> : paradygmatu www (poza kwakaniem po sieci). Są fajne nowe usługi ale to
> : wszystko jest takie samo tylko zawartośc przeglądarki się zmienia. Niewiele w
> : nich nowej myśli technicznej.
>
> www (http) jest jakies dwie warstwy nizej;
>
> to tak, jakbys wydymajac policzki mowil, ze oni wciaz po ip sie komunikuja,
> nic nowego...

O co ci chodzi z tymi policzkami ?

Ja bym powiedział że HTTP jest warstwę niżej. jakie są te dwie warstwy wg
ciebie?

> a nad tym www zbudowano bardzo duzo nowego, czego piec lat temu nie bylo

No jest sporo konkretnych uslug przez WWW, ale one nie dają jakiejś nowości
socjologicznej praktycznie. Natomiast nowymi w 'moim sensie' rzeczami są sieci
P2P i Instant Messaging (ICQ, Gadu-gadu) - ale to nie są rzeczy krytyczne dla
obrau internetu...

> wiele osob, ktore w sieci sa od lat tego nie zuwaza, bo wciaz trzyma sie
> znanych terytoriow i tylko wscieka sie na najazdy nowych barbarzyncow na te
> skanseny (jak np. usenet)

Zdaje się że w tym momencie wkładasz mi w klawiaturę coś czego nie
powiedziałem.

Alex

--
Janusz A. Urbanowicz | ALEX3-RIPE | SF-Framling | Thawte Web Of Trust Notary
Gdy daję biednym chleb, nazywają mnie świętym. Gdy pytam,