Re: www.tepsa.pl a www.tpsa.pl a ustawa o nieuczciwej konkurencji

Autor: Dariusz (dariusj_at_poczta.onet.pl)
Data: Sun 23 Sep 2001 - 00:46:46 MET DST

Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne napisał:

> On Sat, 22 Sep 2001, Dariusz wrote:
> [...]
>
> Czy sformułowanie "wyimaginowanego" (sporu prawnego) jest na
> miejscu, czy też coś ci wiadomo o ISTNIENIU takiego sporu ?

Twoje wywody sa nieistotne, poniewaz nie znasz tematu.
Dla tworzacego sie orzecznictwa Prawa Internetowego istotny jest kazdy
spor prawny
w rozumieniu ustawy o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji.

Istotne jest czy France Telecom (TP SA) dopusci uzywanie domeny
www.tepsa.pl
przez podmiot trzeci czy nie.
Moze to uczynic przez zaniechanie, przez ugode, przez artykul w prasie
fachowej,
moze w sadzie.
To jej wybor.

Ale dla wlascicieli tysiecy domen spor ten ma wielkie znaczenie,
poniewaz obowiazuje regulamin rejestracji domen Nasku.
I zarejestrowanie domeny tepsa stanowi interpretacje tego regulaminu w
kierunku rozszerzajacym prawa do rejestracji domen.

Jezeli TPSA dopusci domene TEPSA to bedzie sie mozna powolac na ten case
przy rejestracji setek nowych domen, ktore zostana zbudowane podobnej
zasadzie.

> Bo nie podejrzewam żebyś (jako strona trzecia) miał prawo taki
> spór wszczynać.
Spor istnieje niezaleznie od twoich wywodow.
Jezeli przeczytasz ustawe o nieuczciwej konkurencji i regulamin
rejestracji domen Nasku
to zarejestrowanie domeny tepsa stanowi interpretacje ustawy przez Nask
i interpretacje regulaminu.

Powolujac sie na ten case bedzie mozna rejestrowac konkurencyjne domeny
w branzy w ktorej sitnieje konflikt interesow gospodarczych.
Np. www.stanpol.pl

why not

> A juści. Otóż moim zdaniem może podjąć tylko TAKIE SAME
> kroki, jak posiadacze pewnych ogólnie znanych znaków
> towarowych wobec producentów używających nazw SOONY,
> SONNY (elktronika), SCAUT, SCOTT (rowery) itp.
> Tj. jako mniemam tzw. "podobieństwa" (pisowni, wymowy itp)
> mogą sobie... no dobra, sam udzieliłeś wskazówek:

Aby wykluczyc podobienstwo tekstu potrzeby roznicy 2 znakow.
TEPSA rozni sie od TPSA 1 znakiem.
Ponadto tepsa byla uzywana w tysiacach dyskusji na Usenecie na
okreslenie podmiotu gospodarczego TP SA i jego uslug.

> ... czy nie mogłoby być uznane przez Sąd jako
> powód nieodróżniania napisów "tpsa" i "tepsa" ? ;)

Trudno w sadzie bedzie wykazac ze te nazwy sie istotnie roznia w
rozumieniu Ustawy.

> disclaimer: nie jestem pracownikiem, mogę się wypowiadać
> TYLKO w takim samym zakresie co ty (to na wypadek jakbyś
> mi chciał zabronić zupełnie ;>).

Nikt ci niczego nie zabrania.
Ale jak sie godzimy na tepse to i na www.stanpol.pl

> W kwestii formalnej: jak wiele widziałeś spółek S.A.
> a których oczekuje się od przeciętnych pracowników
> wypowiedzi nt. znaków towarowych swojej firmy ??
> Bo z wypowiedziami że "upoważniony jest tylko
> zarząd i rzecznik prasowy" - to owszem, spotkałem się :>

Akurat mamy wyjatkowa sytuacje.
To TP SA zbudowala w Polsce internet i dostep do niego.
To o uslugach tego operatora prowadzone sa tysiace dyskusji, jak nie
miliony.

Ja czekam tak jak inni na ten case, poniewaz to jest rozszerzajaca
interpretacja regulaminu rejestracji domen www przez Nask.

Bo jest to najwazniejszy spor w historii 10 lat internetu w Polsce.