Re: Autoryzowany dostępo do Internetu - co to znaczy?

Autor: Nina Liedtke (nina_at_hell.pl)
Data: Sat 22 Sep 2001 - 00:04:46 MET DST

On Thu, 20 Sep 2001 19:46:24 +0200, "Michal Letowski"
<milet_at_geocities.com> wrote in article <9odag1$7gk$1_at_news.tpi.pl>:

> Użytkownik "gemini" <gemini_at_viper.pl> napisał w wiadomości

> Nie "unikalny" a "unikatowy". "Unikalny" to w jezyku polskim taki,
> ktorego mozna uniknac ;-)

        Serio? Od kiedy? Bo IIRC to Niziurski w Panach Samochodzikach pisał
o dziełach unikalnych w znaczeniu 'białe kruki'. I jakoś to nikomu nie
przeszkadzało... A dla mnie znaczenie, w jakim używa słowa pisarz jest
bardziej godne naśladowania, niż łamańce językowe, wyczyniane przez
dziennikarzy (a to chyba właśnie oni zaczęli lansować słówko 'unikatowy'
w typowym dla siebie, nachalnym stylu, to znaczy wciskając je wszędzie,
gdzie pasowało i tam, gdzie nie pasowało, też).

> Wiem, ze krytyka jezyka innych osob jest nieco wbrew netykiecie,
> ale akurat niewlasciwe uzywanie slowa "unikalny" dziala na mnie
> jak plachta na byka.

        Skoro tak, to zapewne znasz dokładnie historię ewolucji znaczenia
tego słowa? Wdzięczna byłabym, gdybyś zechciał ją przedstawić :) Czy
zmiana znaczenia słowa 'unikalny' miała 'urzędowy' charakter? Np.
podczas ostatniej reformy języka polskiego?

Nina

--