Re: Neostrada

Autor: Michal Szokolo (msz_at_kill-spammers.pmp.com.pl)
Data: Wed 12 Sep 2001 - 01:52:49 MET DST

Rafal Galinski wrote:
> Szanowni Państwo,
>

> Dziękuję serdecznie za Państwa komentarze umieszczone na liście. Pragnę
> zapewnić, iż staramy się je wszystkie uważnie przeglądać. Proszę pozwolić mi
> na podjęcie polemiki.

Napiszę może uwagi generalne na początku, żeby mógł Pan od razu pominąc
ten post i nie denerwować się uwagami szczegółowymi. W zasadzie to mógłbym
sobie odpuścić, bo i tak decyzje podejmie jakiś matołek z marketingu
przekonany, że internet to taka ikona na pulpicie.

Zacznę od tego, że dawno nie widziałem takiego tupetu. Prezentowanie
pogorszenia definicji usługi jako jej podwyższenie... jak bym nie umiał
tak pięknie kłamać. Druga sprawa, to prezentowane braki w podstawowej
wiedzy z dziedziny sieci rozległych i protokołu TCP/IP. Ja bym się
wstydził takie bzdury pisać.

> Najpierw wyjaśnienie generalne
>
> Neostrada ma być wysokiej jakości usługą szerokopasmowego dostępu do sieci
> Internet i usług internetowych. Jej odbiorcami mają być klienci mieszkaniowi
> oraz małe i średni firmy - klienci, których sposób funkcjonowania w sieci
> jest raczej pasywny. To czego oni w naszym przekonaniu potrzebują to stały,
> szybki dostęp i usługi hostingowe (email i własna strona internetowa, - pod

Gdyby ktoś w TPSA zechciał na chwilę odstawić to, co tam palicie czy
wąchacie i przejśc do rzeczywistości, to może by zauważył, że klienta
interesuje w 99% dostęp a w 1% zintegrowany z nim hosting. e-mail i stronę
i tak większość potencjalnych klientów ma (wp, polbox czy inne friko onety
działają od dawna i wcale sprawnie).

> własną domeną) oraz, już niedługo, rozwiązania niezbędne do e-commerce i
> e-entertainment (biling za usługi IP - opłaty za transfer danych za MB,
> bezpieczeństwo - certyfikaty PKI). To co jest jeszcze niezbędne to dobra

Billing IP to jest bzdura totalna. IPv4 nie daje *żadnej* możliwości
prowadzenia bilingu mającego cokolwiek wspólnego z uczciwością. Wie o tym
każdy, kto ma jakies pojęcie o działaniu Internetu. Niestety, wiedza taka
jest obca działom marketingu i PR w TPSA.

> obsługa klienta: elektroniczne zamówienie usługi, minimalizacja ilości
> kontaktów z TPSA, szybka instalacja oraz outsourcing wszystkich problemów IT
> klienta na dostawcę usługi (TPSA).
>
> Wierzę, iż pojemność polskiego rynku w 2002 r. na tego typu usługi to
> 200-300 tysięcy użytkowników. Tak pokazują badania różnych agencji (IDC,
> Forrester itd). Aby więc zaspokoić takie potrzeby musimy wprowadzić

A czy powiedzieliście tym "ekspertom", jak okrojona ma być ta usługa? Przy
okazji, Forrester nie wmawiał wam, że modemy 2400 to przyszłość Internetu?
Oni mają czasami takie odjazdy w przeszłość.

produkt
> masowy - szybka realizacja usługi i umiarkowana cena. Co do ceny w tej
> chwili ujawnię jedynie, iż planujemy jej obniżkę (przepraszam, ale więcej
> nie wolno mi mówić).

W zamian za co? Limit 5Kb dziennie? Wyłączenia w szczycie?

> Neostrada w tej formie nie jest więc, skierowana do tych, którzy chcą
> prowadzić własną aktywną działalność w Internecie (serwery FTP, e-commerce,

Przecież na upstreamie 64Kbps nie da się i tak uruchomić serwera,
dynamiczny IP przeszkadza w ewentualnym stawianiu serwera przez upartego
klienta tylko trochę.

> itd). Dla tych którzy potrzebują stałego adresu IP, symetrycznych łączy,
> gwarancji pasma itd., posiadamy w ofercie rozwiązania POLPAK-T, (obecnie
> może drogie, ale wkrótce wprowadzimy również SDSL, które będą tańsze).
>
> Czy powyższe założenia się sprawdzą? No cóż, pokaże to rynek oraz nasza, TP
> SA, sprawność organizacyjna we wdrożeniu usługi. Państwo nas ocenicie.

Ocena: NIEDOSTATECZNA, uczeń wykazuje brak podstawowej wiedzy i wyjątkową
arogancję.

> Wierzę jednak, iż opisana powyżej oferta, szczególnie przy pewnym spadku
> cen, będzie bardzo konkurencyjna także wobec oferty operatorów sieci TV
> kablowej.

Módlcie się dzień i noc, żeby AsterCity nadal tak niemrawo działało jak do
tej pory, bo w dniu gdy ruszy z usługami dziki tłum będzie się tratował
dostarczając rezygnacje z umów na SDI i Neostradę.

> Limitu wymiany danych
>
> Limity zostały wprowadzone min. ze względów bezpieczeństwa sieci. Nasze

To tak jakby komuś nogę obciąć, żeby - w razie gdyby ukradł - nie mógł
uciec. Gratuluję pomysłów na bezpieczeństwo.

> ostatnie doświadczenia z "robakiem CODE RED" pokazały, jak ciężko jest
> uświadomić klientowi, że jego maszyna generuje ruch, który ma na celu
> utrudnić pracę innemu użytkownikowi. Obecnie, wdrożenie na masowa skale
> rozwiązania ograniczającego taki niepożądany ruch, jaki generuje CODE RED,
> jest nierealne. Przy dużej ilości użytkowników dostępu szerokopasmowego,
> problem ten zostanie zwielokrotniony. Wprowadzenie limitów spowoduje, że to
> w interesie klienta będzie aby nie generował niepotrzebnego ruchu i szybko
> interweniował po swojej stronie zgodnie z zaleceniami dostawcy usługi.

To się nadaje na pl.rec.humor.najlepsze

Naprawde powinniście odstawić te prochy i wynająć studenta I roku
informatyki, który zrobi wam wykład o bezpieczeństwie.

> Proszę zauważyć, iż zapowiadamy wejście w życie limitów od 1 kwietnia br.
> Mamy więc dużo czasu, aby ocenić w jakiej wysokości i czy w ogóle jest on
> potrzebny. Zapis o limicie jest umieszczony w cenniku, a cennik ten z
> pewnością w tym okresie się zmieni (chociażby ze względu na zapowiadany
> powrót do 22% stawki VAT).

Aha, czyli jak już frajerzy podpiszą umowy, to się limit jeszcze obniży.
Tak trzymać!

> Limity zostały ustalone na poziomie, który wydawał nam się wystarczający dla

Ziemia do TPSA! Ziemia do TPSA! Mamy rok 2001, multimedia i te sprawy. 5GB
to było dużo 5 lat temu.

> opisanego powyżej profilu użytkownika. Nie jest naszym celem zarabianie na
> ruchu pakietów. W ciągu najbliższych tygodni będziemy mogli ocenić właściwy
> poziom limitów.

A czy TPSA zdaje sobie sprawę z tego, że w razie gdyby jakiś "szczęśliwy"
użytkownik zakwestionował te opłaty przed sądem, to wasza sprawa będzie
przegrana po zeznaniach pierwszego biegłego? Pewnie nie...

> Limity zostały ustalone progresywnie. To naturalne, że chcemy zachęcać
> klientów do migracji do wyższych opcji usługi.

To akurat nie budzi (jak rzadko) specjalnej kontrowersji...

> Planujemy wprowadzenie systemu rozliczania za usługi internetowe. Dostępne
> na świecie rozwiązania pozwalają pobierać opłaty za usługi Internetowe
> (płatne treści) w oparciu o ilości przesłanych pakietów. Takie systemy
> działają, dlaczego nie miałaby działać i u nas?

Proponuję również dopłatę za miganie lampek na terminalu. Może będzie na
jedną czy dwie książki o zasadach działania protokołu TCP/IP wersja 4?

> Stały adres IP
>
> Proszę o uwzględnienie wyjaśnień, które dotyczą opisu adresatów usługi. Dla
> większości z nich dynamiczny adres jest rozwiązaniem bardziej bezpiecznym, a

No comments.

> do uwierzytelniania już niedługo będą mogli używać PKI. Na razie zakładam

Czyli dorobimy sobie na certyfikatach? Sam pomysł wchodzenia w operacje
związane jednocześnie z bezpieczeństwem i TPSA jest śmieszny.

> utrzymanie dynamicznego adresu. Nie potrafię jeszcze powiedzieć, czy i kiedy
> wdrożymy opcjonalnie możliwość uzyskania adresu stałego.

A jak sobie klient chciał wykupić usługi otwierane na jego IP albo chciał
sobie gdzieś załątwic dostęp według IP, to... ma problem. Ale skoro to nie
problem TPSA, to nie ma problemu?

> 12 miesięczna "lojalka"
>
> Jest to standard u operatorów komórkowych. Urządzenie końcowe w przypadku
> ADSL też kosztuje kilkaset USD. Jego amortyzacja jest więc dla nas ważna.

Połączenie wspomnianej lojalki z pogorszeniem definicji usługi nie wygląda
zbyt dobrze. Wręcz nasuwa podejrzenia, że chodzi o to, by przywiązać
frajerów a potem im zaserwować kolejne "niespodzianki".

> Kompetencje pracowników BOK, 0-800 i innych
>
> Poziom wiedzy pracowników obsługi klienta będziemy stale poprawiać. Mam
> świadomość tego problemu i pracujemy nad tym. Min. po to uruchomiliśmy 0800.
> Przepraszam za wspominane przez Państwa nieprzyjemności.

Może proponowałbym też zwrócić uwagę na to, że usłua przeznaczona dla
użytkownika domowego powinna mieć pełna obsługę także wtedy, gdy ludzie są
w domu - a nie tylko wtedy, gdy siedzą w pracy i nie moga z niej
skorzystać. To oznacza na przykład, że po 17-tej też powinien być
pracownik techniczny, a nie tylko miłe panienki.

> Łącza międzynarodowe
>
> Już nastąpiła poprawa na wejściu do Europy. Od miesiąca można np. słucha
> Radio 1 z serwera BBC w Londynie, (70 kilo stałej transmisji - przynajmniej
> u mnie w domu) W przeciągu kilku tygodnie nastąpi uruchomienie dodatkowych

Tak, wiemy że ma Pan wydzielone pasmo.

> Podsumowując, nie zakładam, iż mój email Państwa przekona. Oczywiście należy
> potraktować go jako "mowę-trawę". Wierzę jednak, iż już w ciągu najbliższych
> miesięcy przekonają się Państwo, iż oferta usługi Neostrada jest
> najkorzystniejsza na rynku i - co więcej - o dobrym stosunku ceny do
> jakości.

BYŁA. Ale się skończyło. Zaś od kwietnia będzie wypadała beznadziejnie
cienko w porównaniu z AC czy nawet Tele2.

> Szczerze mówiąc, życzę tego również sobie...
> ....poniekąd nawet bardziej niż Państwu.

Spoko, dawaj Pan dalej ten kit a będą awansy, podwyżki...

> PS: W ciągu tygodnia otrzymaliśmy już naprawdę dużo przedłużonych umów od
> Klientów pilota. Proszę pozwolić na następujące domniemanie: Zadowolonych
> Klientów Usługi Neostrada.

Nie mających żadnego wyboru. Rozumiem, że oficjalna linia partii jest
taka, że TPSA monopolistą nie jest. Tyle tylko, że JEST co widać, słychać
i czuć. W normalnej konkurencji taki numer by wam po prostu nie przeszedł.

--
I'm an ugly boy            | Nie wchodzic na http://msz.pmp.com.pl/
My face makes you hurl     | REKLAMY: