Re: Gdzie archiwum Experta / kompendium wiedzy o nim ??

Autor: Adam Kułagowski (fidor_at_hoga.pl)
Data: Sun 09 Sep 2001 - 22:09:36 MET DST

smarkacz, napisał(a):
> *W ŻADNYM WYPADKU!*

Mam lepszy pomysl ale to by wymagalo wspoldzialania pl.news.admin - dac
expertowi stale i rozroznialnie MSG-ID. Mozna by zostawiac przednia
rozniaca czesc przed @ a onet.pl - zamieniac na jego adres IP/czy hostname.

Zalety:
-nie cenzorujemy nikogo
-jest to wykonalne i zostanie zachowana synchronizacja Msg-Id
-dziala na wszyskie grupy na ktorych sie Expert pojawi
 mozna kilowac po referencjach wiec odcedzic cala dyskusje Experta i osob
 ktore mu odpowiadaja.
-mozna by to rozszerzyc na wszystkie osoby ktire maja stale IP a uzywaja
 czytnikow ktore nie generuja stalych Msg-ID (czyt OE i wiekszosc
 windowsowych)

Wady:
-wciaz ingerujemy w tresc postu chociaz mozna sie powolac na precedns z
 podmiana Odp:
-wymagalo by wspolpracy przynajmniej admina serwera z ktorego sle expert
 lub co gorsza wszystkich adminow.

> NIC nie jest powodem do choćby rozpoczęcia głosowania dotyczącego
> usunięcia KOGOKOLWIEK z dowolnej grupy dyskusyjnej, czego by nie
> pisał; jeśli dopuści się nadużyć, POWINIEN zostać UDuPiony, owszem,
> ale NIE w żadnym głosowaniu tylko decyzją osoby za to odpowiedzialnej
> (tak jak to się stało w przypadku osób, które kasowały cudze
> artykuły). Jak na razie Expert żadnego nadużycia nie popełnił, pisanie
> bzdur, nawet tak upierdliwe nadużyciem nie jest.

Przyznasz jednak ze jest to b. upierdliwe i praktycznie rzobilo grupe
pl.internet.polip

> Jeśli ktoś napisze RFD, zrobię wszystko (choć wątpię bym musiał robić
> cokolwiek) by nie doszło do żadnego głosowania w tej sprawie; jeśli
> mimo to doszłoby do głosowania w wyniku którego Expert zostałby z pl.*
> usunięty, będę mu pomagał omijać wszelkie cancelboty i tym podobne tak
> długo jak będę mógł i będzie to potrzebne.

pl.* to przegiecie. pl.internet.polip predzej.

> Dlaczego? Jeśli raz dojdzie do głosowania nad usunięciem kogokolwiek,
> następny mogę być ja. Albo Ty. Albo ktokolwiek. Powody usunięcia są
> nieistotne.

Slusznie jest to grozny precends.

> To jest jakiś pomysł; innym pomysłem jest przegłosowanie moderowania
> grupy (i to bym poparł), jego wprowadzenie bez głosowania (jak
> zrobiono na pl.news.admin) albo po prostu killfile. Porządne czytniki
> (chwilowo chyba cały jeden) mają możliwość ignorowania nie tylko
> konkretnych autorów, ale i wszystkich odpowiedzi na ich artykuły; być
> może pod Windows pomógłby odpowiedni skrypt Hamstera, nie wiem. Tak
> czy inaczej sam pomysł głosowania nad usunięciem Experta uważam za
> groźniejszy niż kilkuletnie jego czytanie bez żadnych filtrów. ;->

Nie da sie. Expert nie generuje stalych Msg-Id przez co nie mozna
ignorowac jego odpowiedzi. (znaczy mozna ale zignoruje sie takze inne
posty) Niestety juz to trenowalem.

Co do moderacji - jak znajdzie sie drugi chetny to moderatorzy by juz
byli. Ja moge byc tym pierwszym.

Pozdrawiam

--
     Adam Kułagowski        UIN: 23321744          fidor_at_pf.pl
If there's one thing I can't stand, it's intolerance.