(no subject)

Autor: Jacek (pastor21_at_poczta.onet.pl)
Data: Sat 08 Sep 2001 - 13:38:06 MET DST

Bronek Kozicki napisał:

> legalnie
> >
> [....]
> poza
> profili

> nie
> zawierajacych
>
> Ale przecież bez wątpienie administratorzy serwerów Usenet udostępniają
> zgromadzone dane do celów dowolnego przetwarzania, każdemu kto korzysta
> z oprogramowania obslugującego protokół NNTP !

istotne jest czy sami przetwarzaja na zlecenie dane osobowe piszacych do
usenetu poza zwyklym administrowaniem czy nie,
a na to nie jest sobie kazdy zainteresowany sam odpowie, bo ja nie wiem

> Czyli ¶wiadomie
> umożliwiają _nielegalaną_ działalno¶ć o jakiej napisałe¶ powyżej,
> polegającą m.in. na profilowaniu użytkowników Usenet, w tym Ciebie.

Czytanie grup Usenetu jest przeciez legalne, a szczegolowe zapytania skieruj
do GIODO a nie do mnie.

> więc Twoje obawy są jak najbardziej uzasadnione, a administratorzy
> wymienionych przeze mnie serwerów (oraz wielu, wielu innych) ponoszą
> przynajmniej czę¶ciową odpowiedzialno¶ć za taki stan rzeczy.

nie wiem, to ty tak mowisz to sie ich zapytaj.

Mnie interesuje tylko jeden problem wyszukiwarki usenetowej Google

> Czy nie sądzisz, że jest to wystarczający powód, aby zwrócić się do
> administratorów Usenet z pro¶bą o zaprzestanie udostępniania postów
> zawierających Twoje dane osobowe? Jestem pewien, że mogliby oni uczynić
> zado¶ć takiemu żądaniu!

Czy ty jestes szefem tych administratorow, ze wypowiadasz sie w ich imieniu
?
System Usenet to protokol, tradycja i usenet FAQ
i zadne tam Bronki nie powinny sie do tego mieszac,
bo problem Usenetu bedzie prawdopodobnie lacznie badany przez komisje
parlamentarna UE
w zwiazku z raportem nt. Echelonu.
Zatem tam kieruj swoje zapytania.

Inna wlasciwa grupa usenetowa o zasiegu miedzynarodowym to alt.config, na
ktorej otrzymasz odpowiedzi na swoje watpliwosci.

Zatem Bronek przestan mieszac, bo zupa i tak jest juz dosc chlodna.
I jedz, jedz jedz, a nie gadaj tylko po proznicy.