Re: Gdzie archiwum Experta / kompendium wiedzy o nim ??

Autor: Jacek (pastor21_at_poczta.onet.pl)
Data: Sat 08 Sep 2001 - 13:02:07 MET DST

Bronek Kozicki napisał:

> "Jacek" <pastor21_at_poczta.onet.pl> wrote:
> [. . . ]
> jakbym

> shot.pl, bez

> osobowych
>
> Jacku !
>
> Bardzo proszę, błagam!

ok, ok
skoro blagales to odpowiadam

> Powtórz powyższe, w odniesieniu do serwerów
> news.icm.edu.pl , news.cyf-kr.edu.pl , news.mimuw.edu.pl ,
> ict.pwr.wroc.pl oraz kilku innych!

Serwery news/ nntp dzialaja w systemi Usenet, a zatem dzialaja legalnie

> Te serwery również _nielegalnie_
> gromadzš Twoje wypowiedzi, najwyższy czas zaprzestać tych niecnych
> praktyk!
>
> Myślę, że ich administratorzy z chęciš wypełniš Twojš prośbę, wystarczy
> się do nich zwrócić!

Czyli dzialaja legalnie tak dlugo i w takim zakresie w jakim biernie
uczestnicza w
systemie rozpowszechniania postow do grup dyskusyjnych i zwyklego
administrowania.

Ale istnieja uzasadnione opinie aby przyjac, ze czynnosci wykraczajace poza
zwykle administrowanie serwerow news /usenet / nntp,
a polegajace m.in. na gromadzeniu archiwow w celu ich przetwarzania i
wyciagania danych osobowych, adresow e-mailowych i sporzadzania profili
zainteresowan osob piszacych do usenetu
podpadaja juz pod nadzor GIODO.

I zdziwiony jestem, ze sami administratorzy serwerow Usenetu jeszcze nie
skierowali zapytan do GIODO, jaki zakres przetwarzania postow zawierajacych
dane osobowe jest dopuszczalny
a jaki moze naruszac ustawe.
Szczegolnie takie zapytania powinny do GIODO skierowac osoby pracujace dla
wywiadowni
internetowych , okreslajace sie jako pracownicy Echelonu.

A wtedy odpowiemy sobie na pytanie, czy nalezy wylaczyc Internet/Usenet
spod wlasciwosci i zakresu obowiazywania Ustawy o Ochronie Danych
Osobowych.
Jak dotychczas takiej tendencji nie widac, a co wiecej, nalezy sie
spodziewac
wlasnie uporzadkowania ochrony danych osobowych w internecie.

Zatem odpowiedz na twoje pytanie przyjdzie z Google/Deja.
Gdyz Google/Deja wyznacza swiatowy limit w zakresie dopuszczalnosci
przetwarzania danych osobowych z usenetu.

Obecnie Google to nadal wersja beta i nie wiadomo do dalej.
Osobowe profile zainteresowan oferowane przez Deja zostaly usuniete po
licznych moich zapytaniach o ich dopuszczalnosc.

Ale nie trudno znalezc takie wykorzystanie archiwow usenetu przez
pracodawcow, ktorego
nikt nie spodziewal sie, ani nie oczekiwal.
A mianowicie zapoznawanie sie pracodawcow z pelna trescia postow pracownika
do usenetu.

I z tego co pisza pracownicy Echelona, taki wywiad jest prowadzony i
oferowany zainteresowanym odplatnie.

Tak wiec sam sobie odpowiedz czy to tak czy siak.
Mnie interesuja jedynie globalne problemy zwiazane z rozwojem Usenetu, a
nie lokalne.

Jacek