Re: wirus ?

Autor: Jacek (pastor21_at_poczta.onet.pl)
Data: Fri 07 Sep 2001 - 21:04:34 MET DST

> Ależ skąd. Szef mi płaci za szkolenia użytkowników.
> I za wprowadzenie odpowiedniej polityki bezpieczeństwa ma _wyeliminować_
> wirusy a nie stosować rozwiązania po¶rednie. Np. obowiązującym
> standardem wymiany dokumentów jest rtf.

Podaj mi adres e-mail swojego szefa. Mysle ze bedzie konkretny.

wymiany miedzy czym/kim ?
przeciez piszesz na usenet nie uzywajac formatu rft

> Podaj :)

podalem. lista leci na polipie, kazdy moze dopisac swoj serwer mailowy

> Ależ one nie mają żadnych szkód

Jak to nie ma szkod.
Tysiace, miliony wirusow mailowych zostaje rozsylane z kazdym pojawieniem sie nowego.
Kazdy wirus to wymierna szkoda od 100 zl do nawet tysiecy zl.

> wolno

a skad wiesz, skad wiesz jakich kto uzywa pluginow, jaki przegladarki do tych plikow i co robia
nie ma wolno nie wolno
tego sie nie da sprawdzac.
przegladarke plikow mozna napisac dla dowolnego rozszerzenia i pewnie kilkaset takich pluginow
uzywa innych rozszerzen i tego nie wiesz.
A hlp mozna otwierac ?

> Wszystkie niuruchamialne. uruchamialne należy sprawdzić

Dla pluginow przegladarki internetowej kazde rozszerzenie moze byc plikiem uruchamialnym lub nie

> gdzie? w pamiętniku ?

dokladnie, w pamietniku na usenecie

> Moja firma nie ma strat. W ciągu ostatnich 3 lat (tyle tu pracuję)
> zdażył nam się 1 wypadek wysłania wirusa

a otrzymania ?

> To wiem, dlatego nie rozsyłam

> Biedactwo żyjesz w nie¶wiadomo¶ci. Nie będzie żadnego odszkodowania.

oj nieswiadome biedactwo, znasz orzecznictwo z zakresu odszkodowan za szkody wywolane wirusami ?
nie znasz, to poszukaj w internecie

> Jaki serwer ? jakie wirusy ? jakie dalej ? Masz mój na my¶li ? przecież
> ci mówię że mój nie rozsyła

Raz jeszcze.
Mowisz ze rozsyla program pocztowy.
Czy mozna wyslac poczte z zalacznikiem ?
mozna
Czy mozna przyniesc wirus na CD, skopiowac i wyslac jako zalacznik poczty ?
mozna

Czy poczta zostanie wyslana za pomoca serwera pocztowego ?
tak
Czy zostanie wyslana razem z wirusem >?
tak, jezeli nie bedzie skanera antywirusowego na serwerze.

> Tylko jak się uruchomi ten trojan je¶li go nie uruchomię ?

Ale uruchomi ktos inny.

> Jest niepełne

ale najlepsze, bo niezalezne od systemu operacyjnego, czyli uniwersalne dla malych i duzych sieci
korporacyjnych.

> ISP nie ma prawa zabraniać mi wysyłania znajomym moich programów, a
> szczególnie tych rysujących ładne wzorki
> Swoją drogą , może by¶ przeczytał jakie¶ ustawy ?

czytales przed wojna ?
ISP ma prawo zabronienia wyslania ci wirusow
moze zatrzymac wysylke poczty i zadac spakowania i opisania wirusa, ze to jest wirus i moze
odbiorcy poczynic szkody.

> Oczywi¶cie . Tylko że wtedy ten program się nie wykona.

ale moze sie wykonac inny program
nie zyj iluzja, unix to 5% rynku komputerow osobistych

> Ach , skoro to dla ciebie nie istotne to co się dziwisz że masz wirusy ?
> Jakby¶ sprawdzał to bys nie miał

nieprawda
wirusy sa bo sa rozpowszechniane, a glownym zrodlem rozpowszechniania wirusow pocztowych jest
serwer poczty, za ktory odpowiada admin.

> Po za tym osobie sprawdzającej pocztę nie płacimy za to żeby bezmy ¶lnie
> klikała na wszystko co przyjdzie tylko jak sama nazwa wskazuje :
> _osoba_obsługująca_pocztę_ ma _sprawdzic_ zawarto¶c, ocenić zawartosc i
> zdecydować co z tym zrobić dalej. Gdyby było inaczej zatrudniliby¶my
> małpę (albo ciebie)

nieprawda
osoba ma czytac poczte a nie ja sprawdzac, sprawdzac wadliwosc poczty ma administrator

> hmm to czemu żaden nie chce sobie nadać rozszerzenia txt ? Albo
> przynajmniej rtf

a czemu zaden
e-mail z zalaczonym wirusem to nic innego niz plik textowy
W Sylabie masz menu
Preferencje/Nawigator/Aplikacje
i co tam wpiszesz, jaki aplikacje pomocnicze dla jakich plikow,
to tak to bedzie chodzilo.
Wtedy gify beda sie otwierac jako tekst, exeki jako text
a np. html jako exec

Przeciez to sa jedynie opcje do zmiany. Przegladarka przychodzi z taka konfiguracja
ale nikt ci nie broni uznac, ze pliki zip beda traktowane jako obrazki i dokonac wpisu w
konfiguracji.

> Hmm użytkownik jan przynoszący włąsny CD ? Cóż to za prywata ? Nie
> wolno.
> No¶niki z zewnątrz należy sprawdzić oprograsmowaniem antywirusowym.

Ktory nic nie wykryje bo przyniesie wirusa internetowego w pliku tekstowym.

> No¶niki używane wewnątrz mają być oznaczone i nie wolno ich wynosić.

Ale on przynosi.

> Zresztą , tak często powołujesz się na prawo. ZnajdĽ sobie na sieci co¶
> takiego co się nazywa "instrukcja kancelaryjna" Tam pisze co należy
> robić z no¶nikami z zewnątrz.

Przyniosl juz ten nosnik. Sprawdziles programem antywirusowym.
I co dalej.

> A teraz przeczytaj to poniżej (¦lepy jeste¶ czy co ?) Przecież piszę że
> monitoruję

pisales ze monitorujesz gdy uzytkownicy musza skorzystac z poczty poza siecia
a nie w sieci

> Przez http to w ogóle nie bardzo mogą cokolwiek wysyłać.

???

> Przez ftp ? hmm
> , mogą , w końcu nie jest publiczny a każdy kto go używa jest raczej
> ¶wiadomy zawarto¶ci. Jako załączniki poczty nie mogą, no chyba że
> odbiorca będzie nalegał (zdaża się)

No to jako tresc poczty.

> No na cercie nie pisze o wirusach których nie mam

dokladnie

> Czemu miałby je wysyłać ?

nalezy zalozyc ze wirus nie wyroznia sie niczym specjalnym od innego wysylanego pliku.

> O teraz już użytkownicy a nie administratorzy ? widze u ciebie stopniową
> zmiane poglądów

nie
napisz co to za firma i podaj adres szefa to zapytam konkretnie.
Jest uzytkownik . Ma wirusa. Swiadomie wysyla. Skanera na serwera pocztowym nie ma
i wirus poszedl w swiat.
To chcialem powiedziec.
Jak sprawdzisz czy wirus nie jest wyslany mailem ?
Bedziesz czytale te wszystkie maile ?

Koniec.
Daj mi swego szefa.