Re: wirus ?

Autor: Asmodeusz (chris_at_asmodeusz.prv.pl)
Data: Fri 07 Sep 2001 - 22:23:27 MET DST

Jacek wrote:

> ale nie istnieje standardowe oprogramowanie antywirusowe.
> Takiego oprogramowania sa cale tony
> a czesto do nowych wirusow internetowych nie ma zadnego
> i dlatego to obowiazek administratora napisac skrypt aby wykrywal nowego wirusa
> opisanego w CERT, czy na usenecie na security, czy virusy
>
> Zrozum wreszcie, ze to twoj obowiazek , bo za to ci pracodawca, prezes, wlasciciel,
> dyrektor placi.
> KPW ?

Ależ skąd. Szef mi płaci za szkolenia użytkowników.
I za wprowadzenie odpowiedniej polityki bezpieczeństwa ma _wyeliminować_
wirusy a nie stosować rozwiązania pośrednie. Np. obowiązującym
standardem wymiany dokumentów jest rtf. Oprogramowanie antywirusowe
_musi_ być zainstalowane na każdym stanowisku pracującym pod windows.
Wszystkie udostępnione zasoby są ponadto regularnie skanowane z serwera
itp itd.

> Nie jest taniej.
> Taniej jest wymienic leniwego admina i tak sie przeciez robi.
> Zatrudnia kompetentnego, z doswiadczeniem, ktory takie problemy rozwiazuje w mig.
> Mam ci podac firmy ktore maja skanery antywirusowe i zapomnialy o problemie
> internetowych wirusow, robakow, trojanow ?

Podaj :)

> Po to aby uwolnic takie przedsiebiorstwo, instytucje , urzad od odpowiedzialnosci za szkody

Ależ one nie mają żadnych szkód

> wyrzadzone osobom trzecim, za ktore zaplaci ubezpieczalnia polisy od OC, a w nastepnym
> okresie znacznie podniesie wysokosc skladki.

> Czyja polityka ?
> twoja ?
> Mowisz ze nie wolno otwierac zalacznikow i co , nikt nie otwiera ?
> Mowisz vbs
> a zalaczniki mcm wolno otwierac ? a zalaczniki j23 wolno ?
wolno

> A tych rozszerzen sa setki i ktore jeszcze wolno ?

Wszystkie niuruchamialne. uruchamialne należy sprawdzić

> Napisalem jak zabezpieczyc kazda instytucje, urzad, przedsiebiorstwo przed wirusami
> internetowymi juz po raz 10-ty.

gdzie? w pamiętniku ?

> Nie potrafisz, nie radzisz sobie, kiepski jestes i tyle.
> Tylko wspolczuc firmie ktora cie zatrudnia, bo ryzykuje straty, wyplate odszkodowan,
> z ktorych z latwoscia skorzysta ten poszkodowany, kto otrzymal wirusy z twojego serwera.

Moja firma nie ma strat. W ciągu ostatnich 3 lat (tyle tu pracuję)
zdażył nam się 1 wypadek wysłania wirusa

> I aby cie nie gnebic, to jedynie powiem, ze firme rozsylajaca wirusy internetowe
> moze konkurencja doprowadzic do bankructwa.

To wiem, dlatego nie rozsyłam

> Policz wysokosc szkody, policz koszty odwirusowania sieci korporacyjne,
> to sa tysiace zlotych.
> Gdy zawirusujesz 100 przedsiebiorstw x 10.000 zl = 1.000.000 zl
> a gdzie koszty postepowania sadowego, oplaty adwokackie,
> Globalna kwota odszkodowania niczym nie jest ograniczona i z latwoscia moze przekroczyc
> wartosc ksiegowa przedsiebiorstwa wysylajacego wirusy i doprowadzic do jego bankructwa.

Biedactwo żyjesz w nieświadomości. Nie będzie żadnego odszkodowania.

> Dokladnie. Wtedy miales internet. Niternetu nie mialem, nie mam i nie chce miec.
> Baw sie sam w swoj zawirusowany niternet.

> No to wylacz ten serwer i pokaz jak sie te wirusy dalej w swiat rozsylaja.

Jaki serwer ? jakie wirusy ? jakie dalej ? Masz mój na myśli ? przecież
ci mówię że mój nie rozsyła

> Kazdy moze byc uruchamialny.
> Przeciez to zalezy od aplikacji jak bede zwal pliki uruchamialne.
> A jak przyjdzie zalacznik z kodem programu w pliku kod.txt
> a potem go trojan zmieni na kod.exe i uruchomi
> to co zrobisz ?

Tylko jak się uruchomi ten trojan jeśli go nie uruchomię ?

> Dlatego rozszerzenia sa nieistotne.
> Istotne jest jedynie systemowe rozwiazanie problemu rozpowszechniania wirusow internetowych
> i to rozwiazanie przedstawiam juz po raz 20-ty.
Jest niepełne

> Ale ty i tak postapisz jak uwazasz.

> Takim prawem, ze zyjesz w panstwie prawa i ustawy a w tym przepisy o bezpieczenstwie
> telekomunikacyjnym maja nadrzedna moc nad twoimi osobistymi wolnosciami
> i na podstawie prawa telekomunikacyjnego ISP ma prawo podejmowac takie dzialania
> ktore zapewniaja bezpieczenstwo komunikacji.

ISP nie ma prawa zabraniać mi wysyłania znajomym moich programów, a
szczególnie tych rysujących ładne wzorki
Swoją drogą , może byś przeczytał jakieś ustawy ?

> tak

> dla bezpieczenstwa roznicy nie ma, bo dowolne rozszerzenie moze byc dolaczone do
> dowolnego programu wykonywalnego.

Oczywiście . Tylko że wtedy ten program się nie wykona.

> Zdolnosci intelektualnych pracownikow nie oceniam, zatem mow za siebie.
> Powiedzialem jedynie, ze osoba obslugujaca poczte elektroniczna nie musi sprawdzac
> jakie rozszerzenia maja zalaczniki.
> Rowniez dobrze przegladarka moze nie pokazywac nazw tych plikow, bo to jest tylko
> nieistotna opcja.

Ach , skoro to dla ciebie nie istotne to co się dziwisz że masz wirusy ?
Jakbyś sprawdzał to bys nie miał
Po za tym osobie sprawdzającej pocztę nie płacimy za to żeby bezmy ślnie
klikała na wszystko co przyjdzie tylko jak sama nazwa wskazuje :
_osoba_obsługująca_pocztę_ ma _sprawdzic_ zawartośc, ocenić zawartosc i
zdecydować co z tym zrobić dalej. Gdyby było inaczej zatrudnilibyśmy
małpę (albo ciebie)

> Moze i robi.
> Wirusy sie nazywaja byle jak, dowolnie.

hmm to czemu żaden nie chce sobie nadać rozszerzenia txt ? Albo
przynajmniej rtf

> Czyli potwierdzasz, ze dopuszczasz rozsylanie przez uzytkownikow wirusow internetowych
> zalaczanych przez nich do poczty i tego nie monitorujesz ?
> (dla jasnosci wyjasniam)
>
> Potwierdzasz, ze dopuszczasz i nie monitorujesz rozpowszechniania wirusow przez
> uzytkownikow
> i uzytkownika np. Jana, ktora przychodzi z CD pelnym wirusow, pisze prosty program do
Hmm użytkownik jan przynoszący włąsny CD ? Cóż to za prywata ? Nie
wolno.
Nośniki z zewnątrz należy sprawdzić oprograsmowaniem antywirusowym.
Nośniki używane wewnątrz mają być oznaczone i nie wolno ich wynosić.
Zresztą , tak często powołujesz się na prawo. Znajdź sobie na sieci coś
takiego co się nazywa "instrukcja kancelaryjna" Tam pisze co należy
robić z nośnikami z zewnątrz.

> wysylania poczty i pod kazdy adres wysyla e-mail z dolaczonym wirusem ?
>
> I nawet tego nie monitorujesz ?

A teraz przeczytaj to poniżej (Ślepy jesteś czy co ?) Przecież piszę że
monitoruję

> A uzytkownicy wysylajacy wirusy z sieci na zewnatrz nie sa monitorowani ?
> Moga swobodnie wysylac wirusy przez ftp, http, jako zalaczniki poczty ?

Przez http to w ogóle nie bardzo mogą cokolwiek wysyłać. Przez ftp ? hmm
, mogą , w końcu nie jest publiczny a każdy kto go używa jest raczej
świadomy zawartości. Jako załączniki poczty nie mogą, no chyba że
odbiorca będzie nalegał (zdaża się)

> Czytaj CERT, security, anti-virus newsgroups.

No na cercie nie pisze o wirusach których nie mam

> Tobie moze nie dzialaja, ale gdy ktos je wysle na zewnatrz to innym moga wurzadzic duza
> szkode.

Czemu miałby je wysyłać ?

> Nie po tym samym, gdyz nie stosujesz tych metod i masz serwer ktory przepuszcza wirusy,
> ktore uzytkownicy swiadomie wysylaja.
> Jacek

O teraz już użytkownicy a nie administratorzy ? widze u ciebie stopniową
zmiane poglądów

--
Krzysztof 'Asmodeusz' Wachnik
chris_at_asmodeusz.prv.pl