(no subject)

Autor: Asmodeusz (chris_at_asmodeusz.prv.pl)
Data: Fri 07 Sep 2001 - 22:47:27 MET DST

Jacek wrote:

> Przepuszczasz do siebie, czyli do uzytkownikow unixowych

A dlaczego nie ?

> Moze to wyjasnic co maja wspolnego wirusy otrzymywane przez poczte do korzystania z
> poczty z dziwnych miejsc ?
> Wiem ze te dziwne miejsca to kompy z windowsem

M. in. , także kafejki. Po prostu miejsca w których użytkownik nie jest
świadomy, lub nie ma wpływu na to czego używa i co włąściwie robi jego
komputer.

> a przeciez gdy unixowy uzytkownik siedzi w sieci to nie korzysta z dziwnych miejsc poza
> siecia

Chodzi mi o użytkowników którzy są w terenie, w delegacji , za granicą.
Ogólnie , pracują na komputerze poza siecią firmową.

> i nadsylanych wirusow nie skanujesz, ani nie blokujesz
Skanuję, nie blokuję. (nadsyłanych)
> wysylania wirusow z maszyny linuxowej takze nie blokujesz
> co sam piszesz

Hmm Nie blokuję nie dlatego że nie chcę tylko dlatego że nie mam co
blokować.
O to mi cały czas chodzi. Skaner antywirusowy na serwerze poczty to
rozwiązanie awaryjne. Idealnym rozwiązaniaem jest, żeby nie miał co
blokować.

Po za tym wracając do początku wątku. Co innego serwer firmowy dla sieci
lokalnej, a co innego serwer ogólnodostępny. W pierwszym przypadku
stosowanie skanerów to może być obowiązek. W drugim to _nie_ jest
obowiązek tylko udogodnienie. W drugim przypadku administrator nie może
odpowiadać za treści przesyłąne przez użytkowników serwera. Nie admin.
Zresztą przeczytaj dowolny regulamin ISP

> Daj mi jednego uzytkownika kont u ciebie to konkretnie odpowie jak naprawde jest,
> bo sciemniasz

Nie dam. Obraziłby się.

--
Krzysztof 'Asmodeusz' Wachnik