Re: Ebone/Telia/POL34/Chello

Autor: Grzegorz Podsiadło (empeg_onet_at_poczta.onet.pl)
Data: Thu 06 Sep 2001 - 02:26:17 MET DST

gLiNa wrote in news:9n613o$7b7$1_at_sunsite.icm.edu.pl:

> Pytam jako osoba prywatna.
> Obecnie siedze na ebone i powiedzmy mam skale porownania. Mysle
> jednak nad przesiadka i podstawowym kryterium wyboru jest lacze do
> jakiego podpiety jest ISP. Dlatego wlasnie pytam.

tu chyba jakies pomieszanie pojec wystepuje:

1. ebone, telia to dostawcy, duzych miedzynarodowych lacz - baardzo
drogich - wtej grupie mamy jeszcze powiedzmy telegloba - z tych
dzialajacych w polsce

2. pol34 to akademicko/naukowa siec swiadczaca tez komercyjne uslugi
raczej dla firm, tu mamy jeszcze nask i kupe komercyjnych providerow
(ipartners, polbox, supermedia, medianet, polpak-t etc.) - w skrocie
internet dla firm

3. chello to internet dla domu (internet przez kablowke), w tej grupie
mamy tez astercity (w wawie), autocom (chyba tak sie to zwie w
krakowie), sdi, neostrade

chyba nie planujesz bycia klientem pierwszej grupy providerow, wiec
sobie ja odpuszcze

z drugiej grupy pol34 (dla komercyjnych klientow) jest wpiete do
ebone/gts, ipartners tez, nask ma lacza do telii a polpak do teleglobu
z tego wszystkiego polpak jest chyba najtanszy, ale tez najgorzej
dziala - szczegolnie wyjscie na swiat
ja bym polecal ipartners - lacza od 999 pln miesiecznie netto
w sumie najlepiej korzystac z providerow wpietych do ebone
a z lacznoscia z polska najczesciej nie ma problemow

trzecia grupa - internet dla domu (ceny od 100pln w gore)
sdi i neostrada to polpak - wiec teleglobe - nie polecam
astercity - ebone - podobno kiepsko chozi ostatnio
autocom - chyba tez ebone
chello - lacze do wlasnej sieci szkieletowej chello w europie, jako iz
chello mam moge powiedziec ze zachod i usa chodza znakomicie, pingi
najczesciej mniejsze niz do polski, chello jest wpiete w
amsterdamie/paryzu do wszystkich wiekszych sieci szkieletowych w
europie oraz do gix-ow w paryzu, amsterdamie i londynie

z tej grupy (chyba) tylko chello ma problemy z lacznoscia z polska,
szczegolnie z tpnet-em - wynika to z braku lacz do tpnetu i z routingu
"naokolo" - przez frankfurt

wiec wybor zalezy od tego czego potrzebujesz i ile masz $ (a raczej e z
kreseczka) :))

--
empeg