Re: Tani internet

Autor: obi (obi_at_usun.to.skrzynka.pl)
Data: Mon 03 Sep 2001 - 20:03:34 MET DST

Użytkownik "Jaroslaw Rafa" <RAJ_at_inf.wsp.krakow.pl> napisał w
wiadomości news:50382541B8C_at_inf.wsp.krakow.pl...
:
: Znaczy chodzi o zaplacenie do lapy?
: Bo oficjalnie tepsa twierdzi, ze na zwyklej parze drutow mam
prawo puszczac
: tylko 9600 bps i oni zastrzegaja sobie prawo do wstawienia
ogranicznikow
: jakby co, a jezeli chce wyzsze przepustowosci, to mam sobie
wykupic lacze
: cyfrowe o odpowiedniej przepustowosci, ktore tez odpowiednio
kosztuje...

Jakis czas temu odbywala sie tutaj dyskusja nt ogranicznikow tpsa,
z dyskusji wynikalo iz ograniczniki sa faktem aczkolwiek nie sa
(niebyly?) stosowane na szeroka skale oraz ze mozna zagwarantowac
sobie przepustowosc wyzsza niz 9600 (ok 100 zl miesiecznie za 1Mb -
niestety nie pamietam dokladnie, dyskusja odbyla sie ok 2-3
tygodnie temu). Niestety nie wiem czy byly to oficjane ceny tpsa
czy tez raczej domniemania dyskutantow.
Zamiast pary miedzianej mozna rowniez pokusic sie o zestawienie
radiolini, odleglosci kilkunastu kilometrow z predkosciami rzedu
megabitow, wada jest warunek widocznosci anten a ceny zestawow
zaczynaja sie od 2000-4000 zl. Dobrze bedzie zapytac sie o anteny
na p.c.n.

Pozdrawiam
obi
obi_at_skrzynka.pl