Re: NASK, domena i cudzy znak w nazwie

Autor: Krzysztof Holender (jezynkaj_at_hotmail.com)
Data: Fri 31 Aug 2001 - 09:14:29 MET DST

> wlasnoscia wnioskodawcy. Nie ma w tym nic dziwnego - sam bym
> zaskarzyl rejestracje domeny zawierajacej nazwe mojej firmy, bez
> mojej wiedzy i zgody - dziwie sie watpliwosciom.
> WSm

Sprawa nigdy nie byla taka prosta i nie bedzie. Internet nie jest i
nie bedzie chociaz bardzo wielu by chcialo, wlasnoscia grupy
biznesowej. NASK nie powinien dla wlasnego dobra, stac na strazy etyki
prowadzonego biznesu w Polsce. Ogolnie, zle sie stalo ze DNS poczal
byc kojarzony z nawza firmy. NASK podobnie jak wielu innych swiatowych
rejestratorow przespalo sprawe. W efekcie rejestruje sie firmy w
dowolnie przez nie wskazanych domenach. Efekty widac.
Bardzo latwo powiedziec, nie chce aby ktos zabral mi nazwe domeny. Ale
przykladowe problemy:
- w kraju jest ok 200 tys. dzialalnosci z czego znaczaca wiekszosc ma
te sama lub podobnie brzmiaca nazwe.
- mozesz miec nazwe Microsoft i sprzedawac marchewke.
- Microsoft nie ma gwarantowanego prawa do swojej domeny tylko dlatego
ze zrobil najlepsze produkty informatyczne na swiecie. Byc moze ma
takie prawo w domenie com ktore jest domena w USA ale nie w com.pl lub
.pl ktore jest wazne dla terenu i operatora polskiego.
etc.

Pozdrawiam.
Krz .