Re: Dlaczego znikają niektóre posty ? Chyba wiem, dlaczego ;-))) (news.tpi.pl)

Autor: Marek Iwanejko (miw_at_hehe.tpi.pl)
Data: Wed 29 Aug 2001 - 22:37:42 MET DST

In pl.internet.polip Yattaman <yattaman_at_skrzynka.pl> wrote:
> Zapewne niejednemu z Was zdarzyła się w ciągu ostatniego roku sytuacja
> taka, ze wysłał post, a inny mówi/pisze mu "Żadnego Twojego postu nie
> widzę !", na co nadawca, slusznie poparty przez kolegów odpowie
> "PRZECIEŻ WYSŁAŁEM !!!"
>
> I tu pies jest pogrzebany, albowiem wszystko wskazuje na to, że...
> obaj mają rację ! I mam na to dowód (telnet news.tpi.pl 119)...

Obwinianie news.tpi.pl za wszystkie zgubione
w ciągu ostatniego roku posty to chyba przesada...

Czy jakiś post "zginął" Ci dzisiaj? Jak podasz przykład to
będzie można sprawdzić co się dzieje.

> Sprawdziłem telnet news.tpi.pl 119 - group <tu nazwa> - grupa jest...
> Reset listy i ponowna proba - grupy nie ma... telnet - i jest...

W tej chwili lista grup powinna być spójna. Proszę o informację
jeśli tak nie jest wraz z nazwą tej znikającej grupą.

> <wklejka>
> Tak się zgłasza jeden serwer...
> 200 news.tpi.pl InterNetNews NNRP server INN 2.2.2 13-Dec-1999 ready
> (posting ok ).

> A tak drugi...
> 200 news2.tpi.pl InterNetNews NNRP server INN 2.3.2 ready (posting
> ok).
> </wklejka>

> Wyszło szydlo z worka... są dwa newsserwery... różniące sie nawet
> wersją programu.

Tak. Sprawdzane jest jak bardzo można przyspieszyć działanie
serwisu news.tpi.pl dla użytkowników. Rozwiązanie kilku równoległych
serwerów news jest znane i stosowane w świecie.
A różnica wersji nie ma w tym wypadku znaczenia, news i news2
i tak synchronizują numerację artykułów.

> Oba przywitania były po podaniu telnet news.tpi.pl 119.
> Oba spod tego samego adresu IP. (mojego)

> A z moją grupą... na jednym z nich grupa była, a na drugim już nie...
> Czy ktos może mi wyjaśnic, co tu jest grane ???

Różnica w access-listach :(
Powinno być już dobrze. Jak już mówiłem proszę o informację jeśli
są jakieś nieprawidłowości (z możliwie dokładnym opisem okoliczności).
Najlepiej na adres usenet_at_tpi.pl.

pozdr,
 m.

--
Usuń "hehe" z mojego adresu aby do mnie napisać.