Re: RFD: Nowa polska hierarchia przyrodniczo-hobbystyczna iza.*

Autor: Krzysztof Halasa (khc_at_intrepid.pm.waw.pl)
Data: Wed 22 Aug 2001 - 10:35:09 MET DST

"akwarysci z IZA" <akwarysci_at_skrzynka.pl> writes:

> 6.1 W gronie czlonkow IZA nie brakuje osob przeciwnych powstawaniu nowej
> hierarchii, duza wiekszosc nie zabiera glosu i niewielka grupa jest za.
> 6.2 Uwazamy, ze powstanie i nazwa nowej hierarchii powinna zostac poddana
> publicznemu, demokratycznemu glosowaniu na lamach pl.rec.akwarium i, byc
> moze, takze innych grup przyrodniczych

O rany... Ludzie.

Aksjomaty:
- USENET nie jest demokratyczny
- USENET nie jest niczyja wlasnoscia
- kazdy (admin serwera news) ma prawo zalozyc sobie dowolna hierarchie
  o dowolnej nazwie (np. pl.* albo qwerty.*) i ma prawo wymieniac
  artykuly z dowolnym innym serwerem, ktory takze bedzie ja mial.
  Kazdy admin moze takze zakladac dowolne grupy w istniejacych
  hierarchiach itp (wlasciwie dla serwera nie jest to struktura
  hierarchiczna).

Problemy sa tylko takie:
- jesli admin zalozy niewlasciwe grupy, to zostanie odciety przez inne
  serwery od feedu, np. za to, ze wprowadza nielad w sieci
- przekonanie innych adminow o potrzebie zalozenia nowej hierarchii moze
  nie byc mozliwe.

Mam wrazenie, ze glownym (i raczej niemozliwym do pokonania) problemem
pomyslodawcow "iza" bylby ten drugi problem. Zakladam oczywiscie, ze
znalazlby sie admin ktory widzialby potrzebe i szanse zalozenia takiej
hierarchii, co rowniez nie jest oczywiste.

--
Krzysztof Halasa
Network Administrator