Re: NASK, domena i cudzy znak w nazwie

Autor: Jacek (pastor21_at_poczta.onet.pl)
Data: Mon 20 Aug 2001 - 18:35:16 MET DST

> Nie to było tematem dyskusji, tylko zmienianie nazw domenowych na
> adresy IP. Nie zmieniaj tematu.

Dokladnie.
IP tak mi sie nie kojarzy jak i miliony domen.

> Zaś takie adresy szuka się właśnie w wyszukiwarkach i na pewno
> wyglšdajš lepiej niż golfpszczyna_at_IP. Łatwiej Ci jest zapamiętać
> boryspo @ leszno.edu.pl czy boryspo @ 217.97.143.193 ?

Raz jeszcze.
Nigdy nie zapamietuje adresow, bo glowa to nie smietnik.
Adresy zapisuje w bookmarku, notatniku itp..

>Jeszcze raz: *wszystkie* sš skojarzeniowe. Mniej lub więcej.
Nieprawda.
99% nazw domen z niczym sie nie kojarzy
Teraz wchodze do altavisty i zaraz wypisze pierwsze 10 domen , ktore sie z niczym mi
nie kojarza
wtg-online.com
rosecity.com
vicini.com
sereban.net
grunts.net
haugalandet.net
dalsze miliony domen, ktore mi sie z niczym nie kojarza

> Skšd te rewelacje?
> W takim razie po co tworzone sš nowe TLD ?

Jak sam widzisz nowe TLD nie sa wprowadzane, ale wstrzymywane
Gdyby nowe TLD byly wprowadzane to by ich bylo kilkaset, a przeciez tyle ich nie
jest.
A czym wiecej powstanie TLD tym trudniej bedzie cokolwiek skojarzyc i
wyszukiwarki przejma wiecej pracy.

> Z niczym, bo takie domeny nie majš żadnej wartości. Używa się domen
> typu www.motor-club.org, www.speaker.net, www.domain.com (nie wiem,
> czy takie istniejš, to nieważne).

nieprawa
domena www.aaaaaaaaa.com ma duza wartosc, jest latwa do zapamietania
gdy wpisuje do przegladarki 10 znanych slow to bywa ze 5 nie jest zarejestrowanych
jako domeny
i gdzie tu biznes, gdzie tu kasa, gdy slownik domen jest nadal dziurawy, a chetnych
nie widac.

> ... a wyszukiwarka poda Ci nazwę domenowš. I co wtedy zrobisz?

Twoje pytania sa tak dziecienne jak przedszkolaka.
Klikam na link, bez myslenia o nazwie domeny i czytam strone, ktora mnie interesuje
i jej tresc
potem klikam na bookmarka , dodaje i koniec problemu.
Po co mam cokolwiek pamietac, gdy to robi za mnie htmlowy bookmark z hipertekstowymi
linkami typu tekst a nie IP czy domain name

Nie pisz juz jak widzisz swiat internetowy, bo dla mnie to obraz z 19 wieku.
plonk