Re: RFD: Nowa polska hierarchia przyrodniczo-hobbystyczna iza.*

Autor: Nina Liedtke (nina_at_hell.pl)
Data: Sat 18 Aug 2001 - 17:16:44 MET DST

On Sat, 18 Aug 2001 14:19:26 +0200, "akwarysci z IZA"
<akwarysci_at_skrzynka.pl> wrote in article
<9lllt6$6rd$1_at_aquarius.webcorp.com.pl>:

[...]
> Od miesiecy "kanalami prywatnymi" powstaje projekt stworzenia
> hierarchii iza.*, ktora mialaby skupiac moderowane wstecznie grupy o
> tematyce przyrodniczo-hobbystycznej. Mialaby ona wedle projektu byc
> oficjalnie dystrybuowana przez co najmniej kilka kluczowych polskich
> serwerow news. Projekt tej hierarchii zostal publicznie ujawniony (lecz
> nie przez tworcow projektu) dopiero kilka dni temu na grupie
> pl.rec.akwarium. Chcielismy wyrazic swoje watpliwosci na temat tego
> projektu i powiadomic grono administratorow, ktorzy mieliby
> dystrybuowac te hierarchie o paru nie ujawnionych lub
> [...]
[...]
        W maju tego roku Łukasz Kozicki prosił o rady w sprawie tej
hierarchii na pl.news.admin. Rady otrzymał. Dyskusja nosiła tytuł
'jak zalozyc _dobra_ hierarchie ?'. Można ją odszukać przez Google.
        W czerwcu informacja o planowanej hierarchii oraz prośba o komentarze
pojawiła się na pl.news.nowe-grupy, pod subj. 'Troche nietypowe.
A troche nie.' Jej autorem był również Łukasz Kozicki.

        Tyle mam do powiedzenia tytułem komentarza do 'kanałów prywatnych'.
No i oczywiście, widząc coś takiego na samym początku maila, którego
rzekomym celem jest 'poinformowanie o nie ujawnionych lub przeinaczonych
faktach' resztę czytałam z... pewną rezewą.

[...]
> 3.1 Internetowy Zwiazek Akwarystow to organizacja calkowicie nieformalna,
> bez struktury, bez zarzadu, bez decydentow.
[...]
> 6.3 Uwazamy, ze wykorzystanie nazwy IZA do nazwy nowej hierarchii jest
> bezprawne
[...]
        Szastanie słowem 'bezprawne' w świetle punktu 3.1 zdziwiło mnie...
lecz nie na długo:

> akwarysci z IZA:
[...]
> Tomasz Nidecki