Re: Archiwa usenetowe a nagłówki

Autor: Jacek (pastor21_at_poczta.onet.pl)
Data: Sat 18 Aug 2001 - 09:17:40 MET DST

> Dlaczego więc nie stworzysz własnej wyszukiwarki? Lepszej od google?
> No dlaczego? Masz całš potrzebnš wiedzę.

Odpowiedz jest trywialna.
Archiwizator zasobow nie umozliwia do nich dostepu dla innych search engines.
Ale rozwiazanie wydaje mozliwe.

Okreslenie ze zasoby internetu - www/usenet, stanowia public domain, czyli dobro
publiczne
i jako takie zostana publicznie udostepnione do wykorzystania przez wszelkie inne
search engines.
Dotychczas jest niestety tak, ze kto ma archiwa ten decyduje o uzytej wyszukiwarce,
jej algorytmie i wynikach wyszukiwania informacji.

Zrozumiale jest ze funkcji archizacji zasobow usenetu/ stron www powinna zostac
oddzielona
od stosowanych narzedzi typu search engine, aby uniknac postepujacej monopolizacji
dostepu do informacji w internecie.

Co wiecej, brak jest jakiejkolwiek metody oceny jakosci wyszukiwarek internetowych
gdy archiwa + search engine + indexing software + hardware
znajduja sie w rekach monopolisty.

I niestety ten trend sie umacnia w kierunku:

znajdziesz tylko to co wyszukiwarka zechce pokazac jako wynik poszukiwania

> A już wiem dlaczego! Bo byś nie zarobił na tym! I dlatego tak Cię boli, że
> inni zarabiajš...

Wiele projektow internetowych jest finansowana z funduszy federalnych, celowych,
zatem efekt komercyjny jest nieistotny.

> Wiesz, jestem gotowy zarchiwizować dla ciebie cały polski internet.
> Podaj tylko format bazy danych. Spidery sš gotowe, dopisanie parsera to
> kaszka z mleczkiem. Bazę sprzętowš mam..... Ready?

Ready.
Jaka jest wielkosc polskich archiwow www bez grafiki, ile stron, ile serwerow, jak
bedziesz archiwizowal asp ?
Archiwa sa chyba juz na w3cache .
Poza tym potrzebna bedzie stronka www z wszystkimi wyszukiwarkami krajowymi i innymi,

aby uzytkownicy mogli zostawiac komentarze nt. wynikow poszukiwania.
Moze tez byc tak, ze korzystajacy z wyszukiwarek sie przyzwyczaili do obecnej jakosci
i niczego innego nie oczekuja.

Czy jest gdzies forum krajowe z archiwami, nt. jakosci wyszukiwania informacji w
internecie ?
Jacek