Re: Archiwa usenetowe a nagłówki

Autor: Borys Pogoreło (boryspo_at_nospam.leszno.edu.pl)
Data: Thu 16 Aug 2001 - 15:17:32 MET DST

Dnia Thu, 16 Aug 2001 11:16:07 +0200, Jacek <pastor21_at_poczta.onet.pl>
popełnił co następuje:

>Ustawodawstwa GIODO nie mozna nazywac kompleksem.
>To jednak sejm stanowi prawo obowiazujace.
>Gdyby nie to prawo to jaki bylby sens pracy wynalazcow, naukowcow, inzynierow w przemysle, skoro wyniki
>ich pracy bylyby zawsze publicznie dostepne.
>Mozesz zwac to kompleksem, ale na taki sam kompleks cierpia wszystkie instytucje finansowe , banki,
>ktore tak sie sklada na wydaja miliony na rozwoj tego kompleksu i jego ochrone.
>
>Czy pojdziemy w kierunku upublicznienia i archiwizowania calosci prywatnej korespondencji
> [...]

Zgadzam się, lecz jedynie w przypadku, kiedy takie dane nie powinny
być publicznie dostępne z oczywistych wględów (bezpieczeństwo
publiczne, zagrożenie kraju, informacje poufne i podobne), lecz
archiwizowanie grup dyskusyjnych jest archiwizowaniem informacji którą
nadawcy zgodzili się udostępnić publicznie przez wysłanie.

Zaś moim zdaniem prace naukowców, wynalazców i inżynierów powinny być
publicznie dostępne, podobnie jak idea open source. Ale jest jak jest,
część tych informacji nie przedostaje się na światło dzienne lub jest
obłożona tyloma patentami, że tylko jedna firma może ich używać...

--
[  Borys Pogoreło  |  UIN: 78554936  |  boryspo#leszno.edu.pl  ]
[ GCS/GM/GS d- s++: a--- C++ UL+ P+ L+>++ E-- N+@ o? K? w++ O! ]